اشرف غنی:

صلحی نمی خواهیم که فصل دیگری از جنگ را بگشاید/ جنگ افغانستان به هیچ وجه خصوصی نخواهد شد

رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید مجدد بر عدم خصوصی سازی جنگ این کشور گفت: مردم بر آمدن صلح اجماع دارند اما صلحی را نمی خواهیم که فصل دیگری از جنگ را بگشاید.

 

صلحی را نمی خواهیم که فصل دیگری از جنگ را بگشاید/ جنگ افغانستان به هیچ وجه خصوصی نخواهد شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در جریان سفر خود به ولایت هلمند و دیدار با مسئولین و اقشار مختلف مردم تاکید کرد که مردم بر آمدن صلح اجماع دارند اما باید این موضوع با تدبیر و دقت انجام شود.

وی با اشاره به ترورهای اخیر افراد عالی رتبه افغانستان گفت: افغان ها به ترور تسلیم نمی شوند، اگر  این ها از ما گرفتند، هزاران افغان دیگر انتقامشان را می گیرند؛ مردم همواره از نظام حمایت کرده و در این راستا قربانی داده اند.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: به زنان به خصوص زنان بیوه توجه اساسی صورت می گیرد؛ مساجد آسیب دیده بازسازی می شوند؛ به خانواده های علما و خبرنگاران شهید توجه بیشتری صورت می گیرد.

وی افزود: پروژه تاپی و لین برق که از مسیر افغانستان از ترکمنستان به پاکستان انتقال می یابد و سایر پروژه ها، برای مردم هلمند رفاه و آسایش را به میان می آورد.

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر اینکه هیچگونه مداخله در انتخابات قابل قبول نیست تصریح کرد: کمیسیون مستقل انتخابات باید پاسخگو باشد که چرا مراکز رای دهی در زمان معین آن باز نگردید و مواد انتخاباتی نیز در زمان تعیین شده به مراکز نرسید.

اشرف غنی گفت: شرایط صلح فراهم شده است اما صلحی را نمی خواهیم که فصل دیگری از جنگ را بگشاید. صلح به تدبیر و دقت تامین می شود، مردم بر صلح اجماع دارند و در این راستا آماده هرگونه قربانی می باشند.

وی همچنین در جمع نظامیان این ولایت تاکید کرد که جنگ افغانستان به هیچ وجه خصوصی نخواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به نظامیان قول اردو/ لشکر ۲۱۵ میوند بیان داشت: افغانستان فرزندان قهرمانی مانند شما دارد و جنگ هیچگاهی خصوصی نخواهد شد.

گفتنی است که اشرف غنی صبح روز گذشته به ولایت هلمند سفر کرد و پس از بازدید از مناطق مختلف این ولایت به کابل بازگشت.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار