جان بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

آخرین آمار مراجعه زائران اربعین به بیمارستان‌های مرزی/ بیش از ۳ هزار نفر در مراکز درمانی بستری شدند

معاون درمان وزیر بهداشت آخرین آمار زائران مراجعه کننده به بیمارستان های مرزی و علل بیماری را تشریح کرد.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در تشریح خدمات درمانی در راهپیمایی اربعین حسینی امسال از تاریخ ۲۱ مهر تا ۸ آبان ماه گفت: از ۲۱ مهر تا ۸ آبان ۱۰۲ هزار و ۷۷۱  زائر به مراکز درمانی مستقر در مرز مراجعه کرده اند.

آخرین آمار مراجعه زائران اربعین به بیمارستان‌های مرزی/ بیش از ۳ هزار نفر در مراکز درمانی بستری شدند

۲۰ هزار  زائر حسینی به درمانگاه های تخصصی مراجعه کردند

وی ادامه داد: از این تعداد ۳ هزار و ۶۹۳ نفر بستری شده اند و از ۱۰۲ هزار و ۷۷۱ زائر، ۹۹ هزار و ۷۳  نفر درمان و از بیمارستان ها ترخیص شده اند، ۲۰ هزار و ۴۲۶ زائر حسینی به درمانگاه های تخصصی مراجعه کرده و خدمات لازم را توسط کادر درمان دریافت کرده اند.

جان بابایی با بیان اینکه در حدود ۱۲ هزار نیروی درمانی در مرزها برای ارائه خدمات به زائران حسینی مستقر هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۳ هزار نفر از سراسر کشور به این نقاط اعزام شده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: نیروهای درمانی در ۸۹ مرکز درمانی و ۹ بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات درمانی حضور دارند.


بیشتربخوانید: توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین در حال بازگشت به کشور/ با مشاهده این علائم به مراکز درمانی مراجعه کنید


-------

وی  با اشاره به بیشترین علت مراجعه زائران حسینی شرکت کننده در راهپیمایی اربعین گفت: از کل مراجعه کنندگان به مراکز درمانی هزار و ۷۲۰ نفر دچار مشکل قلبی،۸۳۴ نفر مشکل تنفسی و ۸۹۵ دچار حوادث ترافیکی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار