مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

چابهار مسیری کوتاه به بزرگترین بندر تجاری جهان است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار کوتاه ترین مسیر دریایی برای دسترسی به بزرگترین بندر تجاری جهان در شانگهای چین است.

چابهار مسیری کوتاه به بزرگترین بندر تجاری جهان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان؛ بهروز آقایی اظهار داشت: بندر شانگهای چین پر ترافیک ترین و بزرگترین بندر تجاری جهان محسوب می شود که در فاصله 6 هزار و 228 مایلی چابهار واقع شده است.

وی بیان کرد: سایر بنادر ایران نظیر شهید رجایی، لنگه، آبادان، باهنر، امام خمینی(ره) و خرمشهر فاصله 6 هزار و 557 تا هفت هزار و 125 مایلی با بندر شانگهای چین دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار در خارج از تنگه هرمز موقعیت مناسب تری برای ترانزیت کالا دارد و می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کل ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: بندر چابهار ظرفیت پذیرش بیش از 100 هزار تن کالا را دارد و با زیرساخت ها و تجهیزات موجود فعلی می تواند سالانه بیش از هشت و نیم میلیون تن کالا را تخلیه و بارگیری کند.

آقایی بیان کرد: چابهار به عنوان بندری اقیانوسی می‌ تواند مسیر مناسبی برای انتقال، ترانزیت و صادرات کالاهای داخلی و کشورهای همجوار باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار مسیری مطمئن و به صرفه برای انتقال کالاهای هند، کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

انتهای پیام/ب

چابهار مسیری کوتاه به بزرگترین بندر تجاری جهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار