میراث فرهنگی استان اصفهان با بودجه کم به مرمت آثار فاخر شهر می پردازد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت‌:‌بناهای زیادی در اصفهان وجود دارد و در مقابل میراث فرهنگی اعتبارات محدودی دارد و سازمان با این بودجه کم به مرمت آثار فاخر شهر می پردازد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ارتباط با مرمت گرمخانه کارتن خواب های استان اصفهان اظهار داشت:‌ کاروانسرای تاریخی که کارتن خواب ها در آن اسکان دارند ثبت میراث فرهنگی است و برای بازسازی آن محل محدودیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۰ بنا در اصفهان وجود دارد، ادامه داد: بناهای زیادی در اصفهان وجود دارد و در مقابل میراث فرهنگی اعتبارات محدودی دارد و سازمان با این بودجه کم به مرمت آثار فاخر شهر می پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: اگر انجمن کارتن خواب ها برای بازسازی این بنا از بخش خصوصی کمک بگیرد میراث فرهنگی اصفهان مانع این کار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ مرمت آثار باستانی اصفهان در دست سرمایه گذاران خصوصی است، گفت: رئیس انجمن کارتن خواب ها طرح بازسازی کاروانسرا را به سازمان میراث فرهنگی بیاورد تا پس از بررسی کارشناسان اگر تغییرات در بنا به بافت آن آسیبی نزند اجازه ساخت و ساز را به آنها خواهیم داد.

 

انتهای پیام/م

بازسازی کاروانسرای محل سکونت کارتن خواب های اصفهان محدودیت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.