شهرداری منطقه ثامن تاکید کرد؛

ارتقاء بهداشت محیط شهری در منطقه ثامن

شهردار منطقه ثامن گفت: اقدامات ویژه‌ای در ایام شهادت امام رضا(ع) با هدف حفظ سلامت زائران و ارتقاء بهداشت محیط شهری به طور خاص در منطقه ثامن انجام می‌شود.

ارتقاء بهداشت محیط شهری در منطقه ثامنبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدمصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن بااشاره به شست و شوی مستمر خیابان‌های اطراف حرم گفت: روزانه مساحتی به وسعت ۷۰ هزار متر مربع را شامل می‌شود که با هدف ارتقا بهداشت و سلامت زائرین در منطقه ثامن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دیگری که در منطقه ثامن انجام می شود تصریح کرد: در ایام عادی سال روزانه حدود ۶۰ تن زباله به صورت شبانه روزی در سطح منطقه ثامن جمع‌آوری می‌شود، این رقم در اوقات پیک حضور زائران و گردشگران همچون ایام عید نوروز، دهه کرامت و به ویژه در ایام سالروز شهادت امام رضا (ع)، روزانه به بیش از یکصد تن می‌رسد، که با افزایش نیروها، ماشین آلات وتلاش ۲۴ ساعته همکاران ما در خدمات و محیط زیست شهری منطقه، در راستای حفظ زیبایی‌های بصری و سلامت محیط زیست شهری، به دوصورت مکانیزه و غیرمکانیزه انجام می‌شود.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: سرانه تولید زباله در شهر مشهد برای هر نفر حدود ۸۰۰ گرم در روز می‌باشد و این میزان در محدوده بافت پیرامون حرم مطهررضوی، ۴ برابر سرانه است.

نعمتی افزود: با وجود اینکه شهرداری منطقه ثامن در بین مناطق مشهد مقدس، کوچکترین منطقه به لحاظ وسعت جغرافیایی به‌شمار می‌آید، اما بیشترین سطح فعالیت و خدمت رسانی را به لحاظ تمرکز حضور و اقامت زائران در محدوده پیرامونی حرم مطهررضوی، به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام//آ.ح



جمع آوری یکصد تن زباله در ایام شهادت امام رضا در منطقه ثامن

برچسب ها: زائرین ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار