سخنران مراسم راهمپیمایی ۱۳ آبان درقم؛

ملت ایران بسیاری از تحریم ها رابی خاصیت کرده است/درهمه جنایات رد پای آمریکا پیدا ست/امروز باید زیرپرچم رهبری حرکت کنیم

حجت الاسلام ذوالنور گفت:ما بسياری از تحريم ها را بی خاصيت کرده ايم اما برخی با سياه نمايی، نظام اسلامی را ناکارآمد نشان می دهند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در اين اجتماع عظيم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با برشمردن جنايات آمريکا در ايران گفت: افشای نقش آمريکا در کودتای 28 مرداد، نقش او در شکل گيري رژيم پهلوي و استمرار سلطه گری، آموزش شکنجه گران ساواک، و نقش آمريکا در مقابله با مردم ايران و انقلاب اسلامی هيچ گاه از حافظه تاريخی ايرانيان پاک نمی شود.

وی اضافه کرد: البته مردم ايران پيش از 13 آبان 57 نيز به ياد دارند که در قضيه کاپيتولاسيون، چقدر مردم ايران در کشور خودشان ذليل شده بودند و امام به تنهايی در مقابل آن ايستاد.

ذوالنور تبعيد امام را يکی ديگر از مناسبت های 13 آبان ذکر کرد و گفت: امام پس از 15 سال تبعيد، بالاخره در 12 بهمن به کشور بازگشت و انقلاب در 22 بهمن به پيروزی رسيد.

وی افزود: آن ها تلاش کردند در درون ارتش، کودتاهای متعددی مثل نوژه را، سازماندهی کنند و گروهک های ملحد و مزدور را به جان انقلاب انداختند به گونه ای که 17 هزار شهيد ترور تقديم انقلاب اسلامی شد.

وی تصريح کرد: با پيروزی انقلاب، آمريکا تاکتيک های خود را در مقابل انقلاب تغيير داد تا رژيم شاهنشاهی را حفظ کند.

نماينده قم یادآورشد: در همه اين جنايات ردپای آمريکا و محور استکبار پيداست.

ذوالنور افزود: آمريکا توطئه های مختلفی مانند طرح خاورميانه بزرگ را به راه انداخته که هدف آن، اضمحلال نظام اسلامی و حاکم کردن رژيم صهيونيستی در منطقه بود.

وی گفت: آمريکا در کنار اين ها، تحريم اقتصادی و عمليات روانی در مقياسی وسيع و جنگ هشت ساله را به راه انداختند و بالاخره هم خودشان صدام را نابود کردند.

وی ادامه داد: با اين وجود، خاورميانه ای با بيداری اسلامی شکل گرفت و امروز روسای جمهور آمريکا در خودزنی های متعدد اعلام کرده اند که بازنده همه توطئه ها عليرغم هزينه کرد 6 تريليارد دلار هستند.

ذوالنور عنوان کرد: امروز شاهد هستيم در يمن هم آمريکا و هم عربستان شکست خوردند و موشک های انقلابيون يمن است که ساير مناطق نفتی و غيرنفتی عربستان را هدف گرفته اند و مظلوميت مردم يمن به گوش جهانيان رسيده است.

ذوالنور به ديگر توطئه های آمريکا مانند جنگ سوريه اشاره کرد و گفت: آن ها هم فرياد ائتلاف ضد تروريست سر می دانند اما هيچ حرکتی عليه داعش انجام ندادند.

وی افزود: امروز ترامپ هم حتی بر سر عربستان فرياد می زند که جنگ يمن بايد تمام شود.

نماينده قم در مجلس تصريح کرد: امروز آمريکا مجبور است صدای (الرحمن) ختم جريان های تکفيری را در منطقه بشنود بنابراين بايد از مردم ايران خشمگين باشند.

ذوالنور تصریح کرد: امروز مردم در کشور ثابت کردند در اين اوضاع بد اقتصادی که جوانان بيکارند و مردم شرمنده خانواده ها هستند فرياد مرگ بر آمريکا سر می دهند اما آمريکا امروز را برای برگشت تحريم ها انتخاب کرده است.

وی تاکيدکرد: مردم هر انتقادی هم که داشته باشند دچار تشخيص اشتباه نمی شوند و می دانند در هر عرصه ای چگونه بايد حاضر شوند.

وی اشاره کرد:هيچ سالی چنين جمعيتی را در 13 آبان نداشته ايم اما امسال با حضور وصف ناپذير بيعت خود را با رهبری اعلام کردند.

آقای ذوالنور گفت: امروز همه مردم و مسئولان آمده اند و مردم نقش خود را در همه صحنه ها نشان دادند از اين رو رسالت مسئولان بسيار سنگين است.

وی بیان کرد: مسئولان هم از مردم بترسند هم اميدوار باشند چرا که مردم ولی نعمت انقلابند اما از بی عرضگی ها و احيانا خيانت ها چشم پوشی نمی کنند.

وی گفت: مردم 330 هزار شهيد داده اند و از مسئولان توقع دارند،بسياری از مشکلات منشا داخلی دارد و مسئولان نمی توانند مسئوليت را از خود رفع کنند.

وی گفت: امروز سوء مديريت کم کاری بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و بی توجهی به سخنان رهبری که اين وضع را درست کرده است.

وی ادامه داد: امروز برخی مسئولان دل در گرو کدخدا نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی در داخل سنگ اندازی می کنند افزود: امروز بايد مراقبت غضنفرهای داخلی باشیم.

ذوالنور ابراز کرد: امروز قوای سه گانه بايد در مقابل مردم پاسخگو باشند چرا که رهبری از سال 80 فرياد سر داده است.

نماينده قم افزود: مسئولان بايد امروز مسئوليت و رسالت خود را اجرا کنند تا مشکلی نباشد.

ذوالنور تاکيد کرد: ما بسياری از تحريم ها را بی خاصيت کرده ايم اما برخی با سياه نمايی، نظام اسلامی را ناکارآمد نشان می دهند.

نماينده قم افزود: با حجم اين تحريم ها، دنيا از پيشرفت های کشور در شگفت است و امروز مردم ما عَلَم افتخار بر دوش حمل می کنند اما در برخی عرصه ها به علت بی عرضگی و ناکارآمدی مسئولان بد عمل شده است.

ذوالنور گفت: ما در نانو، پرتاپ ماهواره و مسائل ديگر پيشرفت های خوبی داشته ايم و امروز هم ماهواره اميرکبير در آستانه پرتاب است.

ذوالنور تصريح کرد: امروز کشور هزينه دشمن را بالا برده است و همه با تعجب به ايران نگاه می کنند.

وی افزود: دشمن فهميده است که ما مرزهای علم را درنورديده ايم و ساخت هواپيمای نظامی کشور، زيردريايی جماران، خودروهای زرهی و هليکوپترهای جنگی، تانک ها و غيره را خودمان انجام می دهيم که برای دشمن خطر بالايی دارد.

وي با طرح اين سوال که چرا در برخی عرصه ها عقب مانده ایم گفت: در تمام عرصه های پيشرفت، روحيه و مديريت جهادی و بسيجی و ولايت مداری حاکم بوده و امروز هم نياز اصلی مملکت، حاکميت روحيه استکبار ستيزی است نه روحيه وادادگی در برابر دشمن و روحيه رخوت و انتظار معجزه از آمريکا.

ذوالنور افزود: امروز همه بدبختی های ما از ناباوری است، امروز بايد زير پرچم رهبری حرکت کنيم والا به جايی نمی رسيم.

ذوالنور گفت: تمام پيشرفت های کشور به خاطر آن است که کسانی که موجب پیشرفت های کشور شدند، دنبال حقوق های نجومی و دل بستن به آمریکا نبودند.

انتهای پیام/ح

جنایات آمریکا هرگز از ذهن ملت ایران پاک نمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار