رای الیوم: خاشقجی هر روز بن سلمان را هزار بار می‌کشد و تکه‌تکه می‌کند

روزنامه رای الیوم نوشت ولیعهد سعودی یک بار روزنامه‌نگار عربستانی را کشت ولی عواقب این تصمیم نابخردانه همچنان گریبانگیر اوست.

رای الیوم: خاشقجی هر روز بن سلمان را هزار بار می‌کشد و تکه‌تکه می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی به قلم «غالب الدعمی» نوشت: همان روزی که هواپیما‌های سعودی جسد شماری از مخالفان را که ذبح شده بودند، پرتاب کرد گفتم عربستان در معرض خطر است و شمارش معکوس پایان آن آغاز شده است. وقتی هواپیما‌های سعودی با بمباران یمن کودکان را کشتند و بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها را ویران کردند یقین کردم که مرگ عربستان فرا رسیده است و بعد از تشدید بحران ریاض با دوحه، بالا گرفتن جنگ رسانه‌ای سعودی با ایران و ایجاد محدودیت‌های رفت و آمد برای برخی شاهزادگان در خاندان حاکم برایم اطمینان حاصل شد که بن سلمان عربستان را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و تجاری خرد خواهد کرد.

در این مطلب با اشاره به جنگ تحمیلی دیکتاتور سابق عراق علیه ایران آمده است: بن سلمان مانند صدام حسین توهم قهرمان بودن در سر داشت و فکر می‌کرد همه چیز در اختیار دارد و جهان را شکست خواهد داد از این رو تصمیمات آنی اتخاذ کرد که آخرین مورد آن قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سرشناس، و قطعه‌قطعه کردن بدن وی و انداختن تکه‌های جسدش در دریای مدیترانه جلو چشم اردوغان و با آگاهی ترامپ بود، اما نتیجه واقعی این اقدام گویای این حقیقت است که خاشقجی بن سلمان را در ابعاد انسانی و جهانی کشت؛ زیرا همه جهان علیه او بسیج شدند و وحشیگری‌اش در قتل را محکوم کردند و برای ترکیه هم فرصت بزرگی فراهم شد تا واحد پول خود را با اموال سعودی‌ها تقویت کند.

در ضمن چهره و نام عربستان سعودی در محافل بین‌المللی خدشه‌دار شد و ترامپ هم در دفاع از بن سلمان بسیار کمرنگ ظاهر گردید؛ شاید او نیز یکی دیگر از افرادی بود که سهم خود را در باج خواهی در ازای دفاع از بن سلمان گرفتند.

در انتهای این مطلب آمده است: جمال خاشقجی هر روز بن سلمان را هزار بار می‌کشد و هزار بار قطعه‌قطعه می‌کند و هزار بار تکه‌هایش را در دریا می‌اندازد. با وجود شاهزادگانی که از پادشاه و ولیعهدش خشمگین هستند و با توجه به کاهش منابع مالی عربستان و مشکلات بی حد و حصر با کشور‌های همسایه، می‌توان گفت خاشقجی روح و نفس بن سلمان را هم کشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار