در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امسال میزان وام‌های دانشجویی تغییر می‌کند؟

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: سال گذشته تمامی وام‌های پرداختی صندوق رفاه به دانشجویان تقریبا افزایش صد درصدی داشت.

امسال به غیر از وام شهریه  هیچگونه تغییری در مبالغ وام های دانشجویی نداریم.ذوالفقار یزدانمهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص افزایش میزان وام‌ شهریه کاردانی و کارشناسی گفت:  امسال به غیر از وام شهریه  هیچگونه تغییری در مبالغ وام های دانشجویی نداریم.

وی ادامه داد: سال گذشته تمام وام هایی که توسط صندوق رفاه به دانشجویان پرداخت شد تقریبا افزایش صد درصدی داشتند و امسال فقط وام شهریه دوره کاردانی و کارشناسی به دلیل پایین بودن مبالغ آنها افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: ثبت نام وام های دانشجویی از اوایل ماه جاری آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

یزدان مهر در ادامه در خصوص عدم ثبت و واریز وام دکتری توسط برخی شعب بانکی گفت: مشکل دریافت وام از بانک طی هفته آینده حل می شود.

وی افزود:دانشجویانی که قبلا از بانک، وام دریافت کرده و در بانک تشکیل پرونده داده اند اعتبار وام دوران تحصیل آن‌ها به بانک اختصاص داده شده است و دانشجویان جهت استفاده از وام به بانک اعلام شده مراجعه کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دلیل عدم ثبت و واریز وام دکتری توسط برخی شعب بانک مذکور گفت: آمار دقیق متقاضیان بزودی جمع‌بندی شده و مشکل دریافت وام از بانک طی هفته آینده حل خواهد شد.

یزدان مهر درباره وام ضروری سه میلیون تومانی افزود: افرادی که تا کنون وام ضروری را دریافت نکرده اند این ترم طبق تقویم تسهیلات که در سامانه رفاه درج شده است می‌توانند اقدام به ثبت درخواست کنند، خوشبختانه اعتبارات کافی برای پرداخت این وام به هر تعداد متقاضی وجود دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره درخواست افزایش تنفس بازپرداخت وام‌ها و نارضایتی دانشجویان دکتری از دریافت پیامک‌های هشدار برای بازپرداخت اقساط، افزود: این پیامک‌ها جهت اطلاع رسانی است. با توجه به اینکه شروع بازپرداخت اقساط مقاطع قبلی کارشناسی و ارشد پس از اتمام سنوات مجاز دکتری است لذا در موارد بسیاری هنوز دانشجوی دکتری دفاع نکرده، اما پیامک دیرکرد اقساط مقاطع قبل را دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین درخواست شد که مجموع بدهی‌های سایر مقاطع نیز پس از فراغت تحصیل دکتری قسط بندی شود که بررسی این موضوع مورد موافقت مسئولین رفاه قرار گرفت.

یزدان مهر تصریح کرد: درخواست کاهش هزینه خوابگاه دانشجویان دکتری و یا خوابگاه رایگان در مقطع دکتری مطرح شد که مسئولان از بررسی و پیگیری آن خبردادند.

وی یادآورشد: همچنین درخواست شفاف سازی درباره زمان شروع بازپرداخت وام‌های صندوق رفاه شد که دراین خصوص نیز توضیحاتی ارائه شد، مبنی براینکه سنوات مجاز تنفس وام ۱۲ نیمسال است. چنانچه دانشجویی قبل از ترم دوازده دفاع کند؛ ۹ ماه پس از دفاع قسط بندی شروع می‌شود که در مورد دانشجویان مرد به بعد از اتمام سربازی موکول می‌شود.

انتهای پیام/

تغییر مبلغ وام شهریه دوره کاردانی و کارشناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.