مرعشی از جان باختن ۵۷ نفر از زائران در طول مراسم اربعین خبر داد.

خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت/ ۵۷ مورد فوتی در اربعین امسالبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود با بیان اینکه اربعین امسال ۵۷ مورد فوتی داشتیم که ۲۷ مورد مربوط به تصادفات و سوانح جاده ای بود, گفت: اغلب پیکرهای این عزیزان به کشور منتقل شد و یک تن در کربلای معلی و یک مورد هم در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: تعداد کل بیماران آسیب دیده ۳۹۹ نفر بود که ۱۵۳ مورد توسط همکاران و امدادگران جمعیت هلال احمر با آمبولانس به داخل کشور منتقل شدند.

وی گفت: خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت.

مرعشی عنوان کرد: امسال ۴۰ پایگاه در نجف و کربلا و در مسیرهای پیاده روی زائران مستقر بودند که این ۴۰ پایگاه ها به طور مستقیم توسط هلال احمر و نهادهای متعددی که با ما همکاری دارند, اداره شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: خدمات ما خالی از اشکال نبود و تلاش می کنیم تا در سالهای آینده نواقص را جبران کنیم.

وی درباره اختلاف نظر بین جراحان عراقی و ایرانی نیز گفت: یک اختلاف بین دو جراح ایرانی و عراقی بود و پزشکان ایرانی پس از روز اربعین به کشور باز می‌گردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه انبارهای نگهداری دارو در عراق داریم, اظهار کرد: توانایی تامین دارو برای همه زائران اربعین را نداریم و تلاش می کنیم خدمات درمانی را با تمام ارگان های مرتبط و داوطلبان هماهنگ کنیم.

مرعشی اضافه کرد: هر سال یکبار دارو به عراق منتقل می کنیم و دو انبار ما در کربلا دارو دارد و به تمام زوار ایرانی در طول سال خدمات دارویی ارائه می دهیم و کشور عراق زیر ساخت لازم در این رابطه ندارد.

وی خاطرنشان کرد:: ما برای زائران ایرانی در عراق بیمارستان داریم و برای این زائران ۶۰ تن دارو منتقل می‌کنیم.

مرعشی با اشاره به اینکه آمار مسمومیت و بیماری های واگیردار در مراسم اربعین بسیار کم بوده‌ است، گفت: جهت تهیه دارو از اسفند ماه اقدامات لازم انجام شده است و در مراسم اربعین هیچ کمبود دارویی در چادرها وجود نداشت و اگر فردی نیازمند مسکن یا داروی دیگر بود به صورت رایگان در اختیار زائرین قرار داده شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر عنوان کرد: امسال  ۱۴تریلی از طریق مرز زمینی به کربلا ارسال کردیم و تعداد آمبولانس ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: امسال بیش از ۲۲۰۰ نیرو اعم از پزشک، پرستار،‌ امدادگر و … به عراق اعزام شدند و برای نخستین بار همکاران متخصص طب سنتی با ما همکاری داشته و یک موکب در این زمینه راه‌اندازی شد و خدمات دارویی، درمانی و ماساژ برای زائران ارائه داده شد.

مرعشی بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ خدمت در ارتباط با طب سنتی به زائران حسینی ارائه شد و یکی از شلوغ‌ترین درمانگاه‌های ما مربوط به طب سنتی بود.

وی گفت: امسال برای نخستین بار همکاران ما در کنار پزشکان عراقی در بیمارستان‌الحسین خدمات مختلف اعم از جراحی ارائه دادند.

 رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد: در بسیاری از ماموریت‌ها تیمی از وزارت بهداشت کنار ما حضور داشت و در صورت احنمال بروز بیماری واگیر گزارش و اقدامات لازم انجام می‌گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار