وجود هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مدارس استثنائی خراسان شمالی

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان شمالی گفت: هم اکنون هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مدارس استثنائی استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان شمالی گفت: تعداد یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مدارس استثنائی استان مشغول به تحصیل هستند که شامل ۵۰۰ دانش آموز دختر و ۸۰۰ دانش آموز پسر است.

وی افزود: هم اکنون در خراسان شمالی ۳۷ مدرسه روستایی ، ۱۶ مدرسه شهری ، ۱۲ مدرسه اختلالات یادگیری در حال خدمات دهی به دانش آموزان استثنایی هستند.

متقیان گفت: در سال جاری دو مدرسه جدید استثنایی در شهر‌های صفی آباد و اسفراین افتتاح شد.

وی با بیان این که ۳۶۰ معلم در مدارس استثنائی خراسان شمالی تدریس می‌کنند، افزود: از این تعداد ۲۲ مربی در حوزه توانبخشی و بقیه در حوزه آموزش مشغول به فعالیت هستند ، که مربیان توانبخشی امور کاردرمانی ، گفتار درمانی و شنوایی سنجی را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: تعداد مربیان توانبخشی پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست ، اما باتوجه به برنامه ریزی که انجام شده ، به همه‌ی دانش آموزان خدمات داده می‌شود.

متقیان بیشترین تعداد دانش آموزان استثنائی استان را در گروه کم توان ذهنی عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد دانش آموزان کم توان ذهنی، ۱۱ درصد چند معلولیتی، پنج درصد آسیب دیده شنوایی، دو درصد جسمی حرکتی، دو درصد بینایی و یک درصد با طیف اتیسم مواجه هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان شمالی رفت وآمد و وسیله ایاب و ذهاب ، هزینه‌های بالای توانبخشی ، خرید ملزومات و هزینه‌های درمانی بالا را از مشکلات اساسی این دانش آموزان خواند و گفت: هیچ هزینه‌ای برای حضور این دانش آموزان در مدرسه از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود و ۷۰ درصد هزینه‌های ایاب و ذهاب توسط آموزش و پرورش استثنائی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیون تومان از فاکتور‌های پزشکی دانش آموزان توسط سازمان و ۵۰ میلیون تومان توسط خیرین پرداخت شد.

متقیان در ادامه گفت: خراسان شمالی دارای دو مدرسه شبانه روزی استثنایی است که مدرسه پسرانه چهار سال پیش و مدرسه دخترانه سال جاری به بهره برداری رسید و ۷۰ دانش آموز دختر و پسر در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام / ب 

وجود ۶۵ مدرسه استثنایی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.