پخت انبوه ترین آش نذری در نایین

سرپرست پخت آش نذری در نایین گفت : در آستانه رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به همت دوستداران ولایت ، آیین پخت انبوه ترین آش نذری اصفهان در نایین انجام می شود.

علی نایبی سرپرست پخت آش نذری در نایین در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : در این آیین 33 ساله ، برای پخت 30 تن آش حلیم در قالب 80 دیگ با ظرفیت هر دیگ 250 کیلوگرم ، دو تریلر سوخت چوب ، حدود یک تن گوشت ، یک تن و 300 کیلوگرم حبوبات ، 24 هزار لیتر آب ، یک تن و 30 کیلوگرم گندم ،250 کیلو نرمه برنج و 5کیلو ادویه استفاده می شود.
وی انگیزه اش از پخت آش را ارادت به ساحت مقدس امام حسن مجتبی (ع) و سلامتی حضرت مهدی (عج) بیان نمود و افزود : پخت آش نذری در مکان مقدس امامزاده حیدر (ع) نایین صورت می گیرد که برای پخت آن 100 نفر به مدت 10 در روز به جهت تهیه سوخت و مواد مصرفی خادمی می کنند .
سرپرست پخت آش نذری گفت: مراسم پخت از اذان مغرب روزچهارشنبه شروع و تا ساعت یک بامداد روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت و پس از بخار دیگ ، از بعد اذان صبح به صورت منظم در بین مردم به مدت 3 ساعت توزیع می شود.
وی ادامه داد : پس از توزیع در بین30 هزار نفر از مردم شهرستان ، در مراکزشهرستان نیز از جمله زندان نایین ، مرکز نگهداری سالمندان ، مرکز ایتام ، شهرها و نواحی اطراف نایین این آش توزیع می شود.
نایبی در پایان تصریح کرد: این آیین از 7 دیگ شروع شده و امروز به 80 دیگ رسیده است که هزینه برگزاری این حرکت از محل جمع آوری نذور مردم صورت می گیرد و همچنین برای آش هم زدن نیز خواهران و برادران از هر منطقه شهرستان برای طلب حاجات خود به این مکان مراجعه می کنند.

انتهای پیام/م

برگزاری آیین 33 ساله پخت انبوه ترین آش نذری اصفهان در نایین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.