کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عقب نشینی آمریکایی‌ها با مستثنی شدن ۸ کشور از تحریم‌های نفتی/ پمپئو غیب‌گو است و از سر احساس پیش‌بینی می‌کند

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: نصف حرف های ترامپ بلوف سیاسی است و آمریکا با مستثنی کردن این ۸ کشور از تحریم های نفتی واشنگتن علیه ایران، عقب نشینی کرد.

عقب نشینی آمریکایی ها با مستثنی شدن ۸ کشور از تحریم های نفتی/ پمپئو غیب گو است و از سر احساس پیش بینی می کندحسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌‎وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی‌بر اینکه ایران پس از اجرایی شدن تحریم‌ها برنامه‌های هسته‌ای خود را از سر نخواهد گرفت و از برجام خارج نخواهد شد، اظهار کرد: پمپئو غیب گو است و چیزی که دلش می خواهد را پیش بینی می کند.

وی درباره بحث اقدامات اروپایی ها برای جبران خروج آمریکایی ها از برجام، تصریح کرد: در مورد این بحث مسر هستیم و اگر این اتفاق رخ ندهد، قطعا تصمیم می گیریم که در برجام بمانیم یا از آن خارج شویم.

کنعانی مقدم در خصوص راهکارهای جایگزین بعد از اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: هر آنچه که آمریکا در رابطه با تحریم ها می توانست انجام دهد؛ اعمال کرده و کاری نمانده است که آن را انجام نداده باشد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: نصف حرف های ترامپ بلوف سیاسی است و عمدتا قصد دارد که با تهدید طرف مقابل، او را از اقدامات متقابل باز دارد و به نظر می رسد که راهکارهای سیاسی و اقتصادی را برای مقابله با این تهدیدات را داریم.

وی درباره عقب نشینی آمریکا در بحث تحریم نفتی و رساندن صادرات نفت ایران به صفر، تصریح کرد: آمریکایی ها براساس آن چیزی که دلشان می خواهد نه واقعیت اقتصادی جهان، حرف می زنند.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: اکنون ۸ کشوری که مستثنی از تحریم های نفتی واشنگتن علیه ایران شدند، همان ۸ کشور مشتری در رابطه با نفت با ایران بودند. پس آمریکایی ها در این خصوص عقب نشینی جدی انجام دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار