شمارش معکوس برای بهره برداری از طرح ملی راه آهن ارومیه – مراغه

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح ملی راه آهن ارومیه – مراغه ظرف چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

شمارش معکوس برای بهره برداری از طرح ملی راه آهن ارومیه – مراغهمحمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: پروژه ملی راه آهن ارومیه- مراغه به پایان رسیده است که هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این راه آهن به طول ۱۸۲ کیلومتر و در ۵ قطعه احداث شده است و از پیشرفت ۱۰۰ درصدی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ریاست محترم جمهوری وعده وصل پنج مرکز استان را به شبکه ریلی کشور داد بود ادامه داد: با افتتاح این پروژه ملی، ارومیه به عنوان سومین مرکزاستانی به شبکه ریلی کشور متصل می شود و  مردم آذربایجان غربی از مزیت مسافرت ریلی بهره مند می شوند و تاثیر بسزایی در اقتصاد منطقه خواهد گذاشت.

اسلامی با اشاره به اهمیت بالای استان آذربایجان غربی در حمل و نقل و ترانزیت مرزی خاطرنشان کرد: توسعه و تکمیل زیر ساخت ها در دو دروازه ترانزیتی استان، از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است.

وی  توسعه ریلی را یکی از مهمترین برنامه های دولت عنوان و اضافه کرد؛ با عنایت مقام معظم رهبری  و اهتمام ویژه مجلس شورای اسلامی در توجه به این مهم در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه، اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار طرح های توسعه ریلی تا یک سال آینده ضمن اتصال ۲ استان باقی مانده به شبکه ریلی کشور، طرح های مهمی در حوزه ریلی اجرا خواهد شد.

اجرای طرح ملی راه آهن مراغه به ارومیه 17 سال پیش آغاز شده است و دارای ۴ ایستگاه در شهر‌های میاندوآب، مهاباد، نقده و ارومیه است.

انتهای پیام/ب

بهره برداری از طرح ملی راه آهن ارومیه – مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
دیگران دارند با سرعت 500 کیلومتر در ساعت سفر می‌کنند بعد شما این لگنها را با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت طرح ملی از 17 سال پیش میدونید این خط برای بار خوبه ولی بدرد مسافر نمیخوره مگر از روی ناچاری و برای بار هم که بازدهی ندارد چون به مراکز اصلی تجارت نزدیک نیست
من یه بار از مهاباد باهاش سفر کرده ام باور کنید دیگر جرات ندارم سوار شوم
علي برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
احمد خدایی
۱۳:۱۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
خدا را هزاران مرتبه شکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
الان آماده ی بهره برداری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟