شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبرداد؛

جزییات جلسه بزرگان اصلاحات با اعضای شورای شهر/هاشمی؛ گزینه اکثریت اعضای شورای هماهنگی/محروم شدن اصلاح‌طلبان از گزینه‌ای مطلوب برای شهرداری تهران با حذف هاشمی

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به حذف شدن نام محسن هاشمی از میان کاندیداهای نهایی شهرداری تهران گفت: اصلاح‌طلبان خود را از یک گزینه مطلوب برای  شهرداری  تهران محروم کردند.


هاشمی گزینه اکثریت اعضای شورای هماهنگی بود/آخوندی هم می‌تواند گزینه خوبی برای شهرداری باشد/انتقاد از عدم توجه شورای شهر به نظرات شورای هماهنگی/اصلاح‌طلبان خود را از گزینه مطلوب برای سمت شهرداری محروم کردند/ادغام شورای عالی سیاست‌گذاری در پارلمان اصلاحات در هفته آینده صحت ندارداحمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جلسه اخیر شورای مرکزی حزب هدا اظهار کرد: با موافقت اعضا تصمیم گرفته شد با فرآیند تشکیل پارلمان اصلاحات همراهی شود و نظرات دفتر سیاسی حزب در زمان تصویب جزییات توسط دبیرکل بیان شود.

وی درباره جلسه اخیر شورای هماهنگی گفت: این جلسه در مورد انتخاب شهردار بود و قرار شد یک کمیته ۵ نفره از اعضای شورای هماهنگی با اعضای شورای شهر دیدار کنند و در این دیدار نقطه نظرات شورای هماهنگی را به شورای شهر منتقل کنند.

شریف در ارزیابی عملکرد آخوندی برای شهرداری تهران با توجه به ضعیف بودن کارنامه‎‌اش در وزارت راه، تصریح کرد: من با این نظر موافق نیستم چرا که ۱۶۰ نماینده مجلس به عنوان مهترین رکن نظارت بر امور اجرایی، بعد از ترک مسئولیت آخوندی به وی نامه نوشتند و از وزیر راه و شهرسازی سابق به خاطر عملکردش قدردانی کردند.

وی ادامه داد: اگرچه انتقاداتی به عملکرد آخوندی وارد است، ولی ارزیابی من این نیست که عملکرد آخوندی اشکالات فراوان داشته باشد چرا که آخوندی در 2دوره وزیر راه و شهرسازی بوده و می‌تواند از عهده این مسئولیت برآید و جزء گزینه‌های خوب برای شهرداری تهران است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره نتایج کاندید‌های شهرداری که توسط شورای شهر مطرح شد، تصریح کرد: در جلسه اخیر شورای هماهنگی در روز یکشنبه گذشته، کل جلسه به بحث پیرامون انتخاب شهردار تهران گذشت و قرار شد پنج نفر از اعضای شورای هماهنگی مانند حضرتی، کمالی، صوفی، آذرمنصوری و کمیجانی به نمایندگی برای انتقال نظرات اعضا با شورای شهر دیدار کنند.

دبیر کل حزب هدا افزود: نمی‌دانم که این دیدار صورت گرفته یا نه، ولی برآیند نظرات شورای هماهنگی در این انتخاب رعایت نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در این خصوص ادامه داد: بحث‌هایی که روی گزینه‌ها و شاخصه‌های شهرداری صورت گرفت و توجهی به برآیند نظرات احزاب اصلاح طلب نشده بطوریکه برخی منتخبین رزومه قابل توجهی ندارند

وی درباره حذف شدن نام محسن هاشمی از سمت شهرداری اظهار کرد: نظر مثبت اکثر اعضای شورای هماهنگی بر انتخاب هاشمی بود، ولی تشخیص خروج وی از شورا به نظر اعضای شورای شهر بستگی دارد.

شریف افزود: اصلاح طلبان خود را از یک گزینه مطلوب برای سمت شهرداری محروم کردند و اکنون شاهدیم که در بین این پنج گزینه معرفی شده رزومه قابل توجه برای این سمت متعلق به حناچی و آخوندی است که به طور منطقی باید این دو نفر جزء کاندید‌های اصلی برای شهرداری باشند، ولی باز به نظر شورای شهر بستگی دارد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مورد بررسی ادغام شورای عالی سیاست گذاری در پارلمان اصلاحات در هفته آینده، گفت: این موضوع صحت ندارد که در جلسه اخیر شورای هماهنگی درمورد این بحث، حرفی به میان نیامده و هنوز ریاست شورای عالی سیاست گذاری جدید مشخص نشده است که در این رابطه بحث صورت بگیرد.

دبیرکل حزب هدا ادامه داد: هنوز پارلمان اصلاحات به تصویب نرسیده پس نمی‌توان درباره ادغام آن با شورای عالی اظهارنظر کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره موقتی بودن شورای عالی سیاست گذاری جدید، خاطرنشان کرد: رئیس دولت اصلاحات در ملاقات با شورای هماهنگی بیان کرده که این شورا تا زمان تصویب پارلمان اصلاحات بوده و موقتی است و وقتی که پارلمان اصلاحات تصویب شود، تعدد نهاد تصمیم گیری ایجاد می‌شود و طبق صحبت رئیس دولت اصلاحات شورای عالی سیاست گذاری منحل و یا در پارلمان اصلاحات ادغام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
کاش از قالیباف برای شهردار شدن دعوت میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
دست درد نکنه
آخرین اخبار