خطیب حرم مطهر رضوی گفت:هر چقدر میزان تسلیم در برابر خدا بالاتر باشد ، شخص از کمال بالاتری بهره‌مند خواهد شد.

ایمان حقیقی در گرو تسلیم انسان در برابر مقدرات خداوند است/ نعمت نبوت بالاترین نعمت خدا استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری سخنران حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی گفت: تسلیم بودن قلب در برابر حکم خدا و پیامبر (ص) بالاترین مقام انسانیت است.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی خلقت انسان کمال و تقرب به پروردگار است، افزود: خدای متعال برای هدایت بشریت انسان‌های برگزیده‌ای را همچون وجود مقدس پیامبر (ص) فرستاده است و در مقابل تکلیفی را بر دوش انسان نهاد که از دستورات رسول خدا (ص) اطاعت کند و تابع مکتب توحیدی باشد.

میرباقری با بیان اینکه نعمت نبوت پیغمبر عظیم الشأن (ص) بالاترین نعمت خدا برای بشریت است، تصریح کرد: ذکر نعمت نبوت و نعمت وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص) شکر نعمت است چرا که با وجود این وجود شریف زمینه نجات انسان‌ها فراهم شد.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) میزان و ترازوی حق و باطل است و ایمان حقیقی در گرو تسلیم محض انسان در برابر مقدرات خداوند است، افزود: تسلیم بودن در مقابل ولی خدا اساس بندگی و عبودیت است.

میرباقری با شاره به اینکه همه احکام الهی به نفع انسان است و تصریح کرد: رضایت در برابر فرمایشات خدا و ائمه معصومین (ع) در حقیقت هم سو بودن قلب انسان با امام است.

وی ادامه داد: اگر در دل انسان نسبت به حرف، فعل، حکم و اقدام امام تردید و مناقشه‌ای پیدا شد به همان میزان شرک در توحید در وجودش پیدا خواهد شد لذا انسان وقتی نسبت به خدا خالص است که تسلیم محض خدا باشد.

انتهای پیام//آ. ح


همه احکام الهی به نفع انسان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.