رحمانی:

مدیران برای حفظ صنایع، تصمیمات انقلابی بگیرند

وزیر صنعت معدن و تجات گفت:​ مدیران استانی رکن اصلی وزارتخانه هستند، دست مدیران برای جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی باز است.

مدیران برای حفظ صنایع، تصمیمات انقلابی بگیرندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛​ ­رضا رحمانی در نشست هم اندیشی روسای سازمانهای صمت استانی و شهرکهای صنعتی ­­­گفت:​ ­­دست شما مدیران باز است که برای جلوگیری از­­ تعطیلی بنگاههای تولیدی تصمیمات انقلابی بگیرید و باید در شرایط تحریم نگرشمان را عوض کنیم.­

وی افزود: ماموریتها مشخص است و آن حفظ جریان تولید است که اشتغال هم ملازمش باشد؛ این اولویت اول است که نیاز به ابلاغ ندارد و جزو ذات وظایف ماست که در جریان تولید و حفظ آن ورود کنیم.

رحمانی با بیان اینکه کار مردم در اولویت قرار دارد، ادامه داد:­ حتما در ­روزهای آینده برای انجام امور اصلی تولید­تقسیم بندی کنید و باید فرایند تولید را جدی بگیریم .

به گفته رحمانی تولید کالاهای اساسی و تداوم زنجیره تولید،​­ باید در اولویت باشد و در حمایت از واحدهای تولیدی هیچ محدودیتی نداریم البته در برخی حوزه ها باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

تامین و رصد کالاهای اساسی مورد نیازمردم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ­­­­بر ضرورت توجه مدیران به تامین و رصد کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تاکید کرد و ادامه داد: در کنار آن و در جریان بازار، وفورکالا در بازار اولویت اول وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: رصد و پایش موجودی کالاهای اساسی و 25 قلم کالایی که دولت آنها را با ارز 4200 تومانی تامین می کند و در 6 ماهه اول و دوم سال 97 و شش ماهه اول سال 98 را تامین کرده ایم. در حقیقت تامین ارز کالاهای اساسی در اولویت وزارت صنعت است و بخشی هم بر عهده تشکل ها قرار دارد.

رحمانی­ با بیان اینکه سامانه انبارها فعال است و ابزارهایی برای کنترل معضلاتی مثل احتکار در نظر گرفته ایم، گفت: فعلا حفظ وضع موجود بسیار حیاتی و مهم است و دشمن هم برضربه زدن به این بخش امید دارد.

وی افزود: امسال مهمترین ویژگی کار ما،­ توجه به پرسنل است و معاونت پشتیبانی باید نخستین­ توجهش این باشد­­اما دردها و مشکلات مزمنی وجود دارد و روندی را برای اصلاح امور پرسنل و نیروی انسانی باید شروع کنیم و می توان در ­ برنامه یکی دوساله آنها را اصلاح کرد.

رحمانی اظهار داشت: برای مقابله با تحریمها باید با مردم برخورد خوبی داشته باشیم و قدرت تحمل را بالا ببریم چرا که ما را در گذر از این مرحله به خوبی کمک می کنند.

بهره مندی از تجربیات بازنشستگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت­­ با اشاره به بازنشستگی برخی مدیران گفت: در کنار استفاده و بکارگیری نیروهای جوان و پر انرژی تر، از ظرفیت و تجربه بازنشستگان در اتاقهای فکر بهره خواهیم برد.

وی تاکید کرد: استانها به ویژه استانهای مرزی امروز باید به دنبال شناسایی فرصتها به خصوص برای مبادلات مرزی باشند و فرصتهای بالقوه و بالفعل را شناسایی کنند.

رحمانی در ادامه با اشاره به مباحث صادرات و ارز گفت: طی جلساتی با کمیته ارز و اتاق بازرگانی درباره تعهدنامه و بازگشت ارز به جمع بندی رسیدیم که در جهت تسهیل امور حرکت کنیم و باید آنجایی که به ما مربوط است تسهیل کنیم،

وزیر صنعت تصریح کرد: کارتهای یکبار مصرف بازرگانی آسیب جدی به ما خواهند زد و نباید بی رویه کارت صادر شود.

رحمانی افزود: در حال حل مشکل بازگشت ارز هستیم و حتما تسهیلاتی گذاشته می شود که حلال مشکل باشد.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تصریح کرد: امروز در حفظ واحدهای تولیدی باید مصر باشیم و بنده ساختار لازم را در وزارتخانه برای حمایت از مدیران ایجاد خواهم کرد تا هر کس مدیران را در این زمینه تحت فشار گذاشت با آن برخورد کنیم مصوباتی هم از شورای سران قوا داریم که به تایید رهبری می رسد و اختیارات خاصی هم داریم که با توجه به شرایط جدید است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، تولید ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار