دیدار اصلی پوتین و ترامپ در آرژانتین برگزار می‌شود

کاخ کرملین امروز چهارشنبه اعلام کرد دیدار اصلی روسای‌جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین برگزار می‌شود.

ملاقات اصلی پوتین و ترامپ در آرژانتین برگزار می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشیال تایمز، کاخ کرملین اعلام کرد رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در نشست آتی گروه 20 در بوینس آیرس آرژانتین دیدار و گفتگو خواهند کرد.

این دیدار قرار بود یکشنبه هفته آینده (20 آبان) در پایتخت فرانسه و در حاشیه مراسم یادبود صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول برگزار شود اما به گفته کاخ کرملین به علت نگرانی پاریس از انحراف توجه‌ها از این مراسم یادبود به ملاقات ترامپ و پوتین، به درخواست دولت فرانسه این دیدار بسیار مختصر خواهد بود و نشست اصلی در آرژانتین برگزار می‌شود.

«یوری یوشاکوف» مشاور سیاست خارجی ولادیمیر پوتین در این‌باره می‌گوید: «با چنین ملاحضاتی (نگرانی دولت فرانسه) در واشنگتن و مسکو تصمیم گرفته شد که دیدار بین دو رئیس‌جمهور در پاریس بسیار مختصر باشد و برنامه‌ریزی‌ها برای دیدار اصلی در نشست آتی گروه  20 انجام شود که قرار است در اواخر ماه جاری در آرژانتین برگزار شود».

به گفته این مقام روس، در نشست آرژانتین همچنین هیئت‌های دو کشور با هم گفتگو خواهند کرد اما در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که دو طرف هیچ سند مشترکی را امضاء کنند.

پوتین و ترامپ در نخستین دیدار رسمی خود، در ماه ژوئیه سال جاری میلادی در هلسینکی، پایتخت فنلاند، با یکدیگر ملاقات کردند که  با انتقادهای فراوانی در آمریکا روبرو شد.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین اعلام کرد گمان نمی‌کند روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده باشد. وی همچنین تحقیقات آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در این انتخابات را زیر سؤال برد که این مسئله اعتراضات گسترده ای را در سراسر آمریکا به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار