خراسانی خبر داد

اختصاص خط تولید شبانه برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده/ تهران به سهم 50 درصدی از طرح نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین نیاز دارد

مدیرکل دفتر فنی،عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران گفت: تهران به سهم 50 درصدی از طرح نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین نیاز دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع اجرای طرح نوسازی خودرو‌های سنگین، کامیونت، اتوبوس شهری و بین شهری و کشنده ضمن برگزاری جلسه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر خراسانی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در خصوص موضوعات مطرح شده و مصوبات این جلسه گفت: با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دولت در مورد نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین و اتوبوس در استان تهران پیگیری‌های متعددی انجام شده است.

وی افزود: در این جلسه برخی شرکت‌های خودروسازی از گشایش LC و اعتبارات برای دستیابی به قطعات خودرو‌های سنگین خبر دادند و برخی شرکت‌ها نیز به دلیل بدهی بانکی در گشایش اعتبارات با مشکل مواجه شده‌اند.

مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ قرار است طرح نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین و دیزلی در استان تهران به طور کامل اجرا شود، تصریح کرد: در طرح کشوری قرار است ۱۹ هزار اتوبوس گازسوز شهری، ۹ هزار اتوبوس بین شهری، ۱۲۰ هزار کامیون و کشنده، ۶ هزار کامیونت و ۴۸۵۰۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوسازی از رده خارج و نوسازی شوند.

خراسانی افزود: با توجه به حجم جمعیت و میزان تولید آلایندگی خودرو‌ها در تهران، هدف ما اختصاص ۵۰ درصد از سهمیه نوسازی ناوگان خودرو‌های سنگین به استان تهران است.

وی عنوان کرد: بسیاری از کامیون‌های فرسوده که اجازه اخذ بارنامه ندارند و نمی‌توانند در خطوط بین شهری فعالیت کنند، به طور شبانه در سطح شهر تهران اقدام به جابجایی مصالح ساختمانی می‌کنند.

خراسانی به تصمیمات اتخاذ شده و پیگیری‌های انجام شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۸، ۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود خواهد داشت و نیاز است تا خودروساز‌ها سهم بیشتری به نوسازی تاکسی‌ها اختصاص دهند.

مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون فقط حدود ۶۰۰ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است که عدد قابل ملاحظه‌ای نیست و نیاز است خودروساز‌ها همکاری بیشتری در این بخش داشته باشند.

وی در پایان گفت: در این جلسه با نظر استاندار تهران و هماهنگی انجام شده مقرر شد یکی از شرکت‌های خودروسازی خط تولید و ویژه شبانه‌ای برای تاکسی‌ها در نظر بگیرد تا به سرعت شاهد ورود تاکسی‌های جدید و نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.