مقیمی مطرح کرد؛

نقش واحدهای تولیدی در دوران تحریم‌های اقتصادی اثرگذار است

استانداری تهران گفت: نقش واحدهای تولیدی در دوران تحریم‌های اقتصادی بر چرخه اقتصاد کشور موثر است.

استان تهران یکی از استان‌های برتر در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید که امروز(یکشنبه) برگزار شد، تسهیل و رفع موانع تولید را یکی از مصوبات مهم دولت دانست و اظهار داشت: بر اساس آمارهای جلسات کارگروه تسهیل در 6 ماهه نخست سال جاری، از مجموع 5 هزار و 882 مصوبه این جلسات، 773 مصوبه اجرا شده است.

وی افزود: بر اساس همین آمارها حدود 3 هزار و 782 مصوبه اجرا و 2 هزار و 103 مصوبه نیز در دست اقدام و پیگیری است.

مقیمی گفت: حدود 4 هزار و 779 شرکت برای تسهیل رفع موانع تولید خود در 6 ماهه نخست سال جاری به استانداری مراجعه کردند که نشان دهنده وجود مشکلات فراوان در شرکت‌های تولیدی است.

استاندار تهران ادامه داد: حدود 17 هزار واحد تولیدی در استان تهران فعال هستند که تنها یک سوم آن‌ها برای حل مشکلات خود به استانداری تهران مراجعه کردند.

وی افزود: فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی بالای 70 درصد مصوبات اجرا شده است.

مقیمی تصریح کرد: استانداری تهران برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی (بنگاه‌های کوچک و متوسط) از تمام واحدهای دستگاه‌های اقتصادی استان بهره برده است.

استاندار تهران گفت: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی پیگیری‌ها در دبیرخانه‌ها در حال انجام است و تمام کارها به صورت طبقه بندی شده انجام می‌شود و پرونده‌هایی که تاکنون اجرا نشده به دلیل عملکرد نادرست آن دستگاه‌ها بوده است.

وی افزود: برای یک بار هم که شده برای حل مشکل مردم با آن‌ها صادق باشیم و هر زمان که توانستیم در کاری موفق باشیم، به دلیل شفاف بودن در کار بوده است، اما در استان تهران این ناموفقیت‌ها به دلیل پنهان کاری‌هایی بود که در دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته بود.

مقیمی تصریح کرد: مردم را باید با قوانین و ضوابط آشنا کنیم، توصیه می‌کنم که کسانی که با بانک‌ها یا هر موسسه‌ای وارد مذاکره می‌شوند، به آن‌ها یک مدیر مالی- حقوقی معرفی شود، یا این افراد از قوانین و ضوابط آن دستگاه اطلاع پیدا کند.

استاندار تهران گفت: پرونده‌ای را به بانک‌ها بفرستید که اطمینان دارید آن پرونده اجرا می‌شود، هرکسی که از بانک تقاضای وام می‌کند، مطمئن باشید در کار خود به بن‌بستی برخورده است و باید ستادی در خصوص رفع موانع تولید نیز در بانک‌ها تشکیل شود تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی افزود: گزارش سازمان صنعت و معدن استان در خصوص عملکرد کارگروه تسهیل از سال 94 تاکنون نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد مشکلات واحدها و صنایع تولیدی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شده است، مرتفع و در مقایسه با سایر استان‌ها عملکرد این ستاد در استان تهران بیشترین مصوبات اجرایی در رفع مشکلات صنایع را داشته است.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با ریاست بنده برگزار شد مشکلات 8 واحد تولیدی در بخش تولید قطعات خودرو، پوشاک و صنایع غذایی مطرح و برای رفع مشکلات این واحدها در بخش‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی تصمیماتی اخذ شد.

استاندار تهران در ادامه اظهار داشت: در 114 جلسه که در استانداری تشکیل شد جمعا 782 مصوبه به همراه داشته‌ که از این تعداد 585 مصوبه برای رفع مشکلات واحدها اجرا شده و 197 مصوبه در حال پیگیری است که در این مدت 695 شرکت مشکلات خود را در کارگروه مطرح کردند.

وی در پایان تصریح کرد:‌ واحدهای تولیدی در دوران بروز تحریم‌ها بیشترین اثر را می‌گذارند و تصمیماتی که از سوی مسئولان گرفته می‌شود، در بسیاری از موارد مانع اثرگذاری برای حل مشکلات اقتصادی در کارخانه‌ها و صنایع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار