مجله اینفوسکیوریتی نوشت:

ISPهای انگلیس: دولت باید امنیت سایبری را رهبری کند

ISPهای انگلیس از دولت درخواست کرده‌اند که تعداد دستگاه‌های نظارتی که درزمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کنند را ساده‌تر کرده، فرآیندهای گزارش‌گیری اطلاعات جغرافیایی را بهبود بخشیده و حداقل استانداردهای صنعتی را تنظیم کنند.

ISPهای انگلیس: دولت باید امنیت سایبری را رهبری کندبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جدیدترین بررسی‌ها از سوی انجمن ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت (ISPA) نشان می‌دهد که ۸۸٪ کاربران از حملات اینترنتی که به‌طور منظم انجام می‌شود رنج می‌برند: نیمی از این حملات به‌طور روزانه انجام می‌گیرد.

بااین‌حال، ISPها به‌طور مناسب پاسخ می‌دهند. امنیت سایبری اولویت بالا و یا بسیار بالایی دارد، زمانی که حملات سایبری به‌طور روزمره برای ۶۱ درصد از ISPها رخ می‌دهد، ۹۴ درصد آن‌ها انتظار دارند که سرمایه‌گذاری در این منطقه در سه سال آینده افزایش یابد.

حدود ۸۶ درصد نیز در پی اجرای طرح پیاده‌سازی استراتژی دفاع سایبری فعال NCSC هستند که سازمان جاسوسی فوق سری انگلیس GCHQ در این هفته ادعا کرد نتایجی دلسوزانه در طی دو سال گذشته در خصوص امنیت سایبری به وجود آمده است.

ISPها هشدارهای لازم در مورد خطرات و تهدیدات سایبری را به مشتریان خود آموزش می‌دهند، لذا خوشحال می‌شوند که تمام کاربران ادعا کنند، صنعت باید نقش مهمی در کنترل حملات بازی کند، این در حالی است که ۷۸ درصد از ISPها اعلام می‌کنند که در حال حاضر خدمات امنیت سایبری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد عدم اعتماد متقابل به نقش دولت، به‌ویژه هنگامی‌که به محیط نظارتی می‌رسد، ظاهر می‌شود.

Andrew Glover مسئول ISPA گفت: "باوجود افزایش آگاهی در مورد اهمیت امنیت سایبری، دولت و مجری قانون باید حرف‌های خود را به عمل تبدیل کنند." 

"به‌منظور اطمینان از اینکه انگلستان دارای یک سیستم مؤثر امنیت سایبری است، دولت باید تعدادی از سازمان‌های درگیر درزمینه امنیت سایبری را به‌منظور کاهش سردرگمی بهینه‌سازی کند. این باید بر اساس حداقل استانداردهای امنیتی سایبری تعیین‌شده توسط دولت و بهبود فرایندهای گزارش آنلاین اطلاعات جرائم اینترنتی باشد."

تقریباً ۴۰ درصد از ISPها معتقدند که در صورت وجود همکاری و هماهنگی بهتر در صنعت، واکنش به جرائم اینترنتی بهبود می‌یابد، اگرچه نیمی از آن‌ها در حال حاضر تجربیات خود را با همتایان خود به اشتراک نمی‌گذارند.

او همچنین معتقد است که مجریان قانون باید در مقابله با جرائم آنلاین بهتر عمل کنند.

تقریباً دوسوم (۶۲ درصد) از کاربران گفتند که اگر پلیس یک رویکرد هماهنگ را در پیش بگیرد، روال رسیدگی به جرائم اینترنتی بهبود خواهد یافت، درحالی‌که ۳۱ درصد آموزش مقابله با جرائم سایبری را پیشنهاد و ضروری دانستند. این‌ها دو اولویت اول گزارش‌شده در نظرسنجی سال ۲۰۱۶ بود که نشان می‌دهد تاکنون پیشرفتی به دست نیامده است.

این گزارش در سال جاری نشان داد که پلیس بریتانیا درزمینه آموزش سایبری در طول سه سال گذشته ۱.۳ میلیون پوند هزینه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار