وزیر جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی:

برداشت ۷ تن خارشتر در هکتار به صورت مکانیزه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر هفت تن خارشتر در هکتار به صورت مکانیزه برداشت می شود.

برداشت ۷ تن خارشتر در هکتار به صورت مکانیزهه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حجتی وزیر جهاد کشاورزی صبح شنبه در حاشیه بازدید از مزارع خارشتر خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بیان کرد: خارشتر گیاهی دارای پروتئین و سازگار با اقلیم و طبیعت کویری است.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر در راستای آشنایی با چگونگی کشت خارشتر تلاش شده است، افزود: با طراحی های انجام شده بذر در دل خاک قرار داده می شود و با کمترین نیاز آبی به ثمر می نشیند.

حجتی با بیان اینکه در حال حاضر هفت تن در هکتار به صورت مکانیزه برداشت می شود، افزود:  خارشتر به صورت کنسانتره در اختیار احشام قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به محدودیت علوفه ای که داریم، این اقدام می تواند بخشی از نیاز علوفه ای را تامین کند.

وی با اشاره به محصولات استراتژیک خراسان جنوبی بیان کرد: سه محصول اصلی شامل زرشک، زعفران و عناب روز به روز در حال گسترش است.

حجتی با بیان اینکه وضعیت زعفران با توجه به بازاریابی مطلوب، بهبود یافته و استقبال جهانی دارد، اظهار کرد: ۸۵ درصد این محصول در ایران تولید می شود.

وی بیان کرد: در زمینه فرآوری و بازاریابی زرشک و عناب عقب تر هستیم که امید است بتوانیم بسته به نیاز دنیا جبران کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خوشبختانه بازارهای جهانی متقاضی زعفران ایران هستند، گفت: امید است بتوانیم در کاری مشترک محصولات خراسان جنوبی را به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام/ ط آ

تولید 85 درصد تولید زعفران  در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.