آغاز تدوین طرح جامع ساماندهی تاسیسات بازار تاریخی اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: طرح جامع ساماندهی تاسیسات بازار تاریخی اردبیل توسط این اداره کل تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در جلسه هم اندیشی با هیئت امنای راسته های مختلف بازار اردبیل تصریح کرد: در این طرح جانمایی پارکینگ، کاربری های عمومی و تاسیسات پیش بینی شده است.

وی افزود: با بررسی مشکلات بازار ساماندهی آن و تدوین طرح جامع در دستور کار قرار گرفته و مرمت سراهای مختلف نیز اولویت بندی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: در اولویت نخست راسته پنبه فروشان در برنامه های مرمتی قرار خواهد گرفت.

فلاحی یادآور شد: در حال حاضر سرای وکیل بازار تاریخی در دست مرمت بوده و پیش بینی شده تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مرمت بخشی از اونچی میدان در بازار ادامه داد: مشکلات حقوقی بخش دیگر نیز در حال حل و فصل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به برآورد هزینه مرمت سرای امام جمعه اشاره کرد و بیان داشت: 2.5 میلیارد تومان جهت مرمت برآورد شده و نیازمند تامین مالی و مشارکت بازاریان است.

فلاحی تاکید کرد: تدوین طرح ساماندهی تعارضی با عملیات مرمت نداشته و در وضعیت فعلی اغلب مرمت ها به صورت اضطراری انجام می شود.

انتهای پیام/ع

مرمت بازار تاریخی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.