رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه گفت: با توجه به آغاز فصل بارش نزولات آسمانی و نزدیک شدن به فصل سرما، فعالیت راهداران در جاده های کشور اهمیت بیشتری پیداکرده است.

تهمیدات راهداران ارومیه برای فصل سرما به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه با بیان اینکه راه‌ها از شریان‌های حیاتی کشور هستند و می‌توانند اقتصاد را متحول کنند، گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی سرمای شدید در سال جاری ، این اداره به عنوان یکی از دستگاه های ارایه دهنده خدمات عمومی ، از آمادگی لازم برای پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی ناشی از حوادث غیرمترقبه برخوردار است.

صادق حبیب زاده درخصوص عملیات راهداری زمستانی سال 1397 در بخش تجهیز راهدارخانه ها و ماشین آلات اظهار کرد: از دو ماه قبل براساس پیش بینی ها و برنامه ریزی ها اقدام به خرید شن و نمک به میزان لازم، بازسازی و اورهال کردن ماشین آلات شد.

وی با اشاره به پیش بینی طولانی بودن مدت سرما و افزایش میزان بارش در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: براین اساس دوره های آموزش یخ زدایی، برف روبی، رانندگی با دستگاه های برف خور و نحوه کار با سیستم های هوشمند راهداری در سطح اداره برگزارشده است.

حبیب زاده با اشاره به اینکه حدود دوهزارکیلومتر راه در سطح شهرستان تحت پوشش راهداری است ،افزود: تعداد 131 نفر پرسنل راهداری زمستانی در حال حاضر آماده خدمات رسانی در این زمینه هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه لایروبی پل ها ، آبروهای داخل ترانشه ها ، دهانه ورودی پلها ، و بازدید های مستمر از سنگ های سست و معلق در ارتفاعات و نقاط احتمالی وقوع سیلاب ، تقویت خاکریزها ، هدایت آب های سطحی به داخل آبروها و آموزش راهبانان و راهداران و تجهیز آنان به وسایل اخباری را از جمله اقدامات لازم برای مقابله با فصل سرما ذکرکرد.

این مقام مسئول پاکسازی محور ارومیه-اشنویه بطول 5 کیلومتر ،محور سلماس بطول 7 کیلومتر و نیز شانه زنی محور ارومیه-امامزاده بطول 10 کیلومتر را بخشی از اقدامات اخیر عنوان کرد و افزود: احداث رمپ ورودی و خروجی راه روستایی درب رود و هم چنین نصب 85 عدد تابلو شامل تابلوهای محدودیت سرعت،آشکارسازی و هشداردهنده در محور باراندوز طی ماه گذشته انجام گرفت.

حبیبزاده از عملیات چاله پرکنی با حجم 170 تن آسفالت یاد کرد و این چنین توضیح داد: این عملیات در تمامی محورهای مواصلاتی تا پایان سال جاری انجام میگیرد و در حال حاضر 7 کیلومتر از این عملیات در محور ارومیه امامزاده و 45 کیلومتر چاله پرکنی در محور ارومیه-مهاباد انجام گرفته است.

حبیب زاده افزود : اولویت‌ برحسب میزان ترافیک ورودی و خروجی هر شهرستان ، میزان بارش‌ها و سایر پارامترها ، محورهای دارای اهمیت و اولویت‌ شناسایی شدند و جلسات هماهنگی ، برنامه‌ریزی و بدست آوردن نیازهای استان و تلاش و مدیریت در جهت رفع مشکلات پیش رو و تأمین نیازها اعلام شده برگزار می شود.

انتهای پیام/س

تمهیدات راهداری ارومیه برای مقابله با سرما

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.