مدیر کل آموزش و پرورش استان‌ کرمانشاه به اهمیت برنامه‌های پرورشی و تربیت بدنی در جهت حفظ و تقویت روحیه نشاط و امیدواری در بین نسل امروز انقلاب اشاره کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان‌ کرمانشاه به اهمیت برنامه‌های پرورشی و تربیت بدنی در جهت حفظ و تقویت روحیه نشاط و امیدواری در بین نسل امروز انقلاب تاکید داشت و گفت : دانش‌آموزان ما باید از هر جهت رشد یافته باشند و موفقیت تحصیلی باید همراه با شادابی و امیدواری نسبت به حال و آینده باشد.

یزدان پناه با اشاره به چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، و اختصاص چهار ساحت به موضوعات پرورشی، به اهمیت تربیت و پرورش صحیح دانش آموزان امیدوار ایران اسلامی تاکید کرد و از موفقیت‌های حوزه پرورشی و تربیت بدنی در طول سال تحصیلی گذشته تقدیر و به تداوم این روند در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

وی با تاکید بر امر تربیت در آموزش و پرورش افزود: در دنیای پر از هیاهوی امروز و با رشد و توسعه فناوری‌های جدید و وسایل ارتباطی جدید وظیفه همه ما و بخصوص برنامه‌ریزان و دست اندرکاران آموزش و پرورش این ‌است که از این ظرفیت‌ها در رشد و تعالی فرزندان پاک این آب و خاک استفاده کنیم و اجازه ندهیم این فضاها به جولانگاهی برای اشاعه تهاجم فرهنگی غرب تبدیل شوند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد : امروز فرزندان ما در معرض خطرات اجتماعی زیادی قرار دارند اما با برنامه‌ریزی درست و آشنا کردن نسل امیدوار انقلاب به استفاده صحیح از وسایل ارتباطی جدید، قبل از اینکه آسیبی به نوجوانان ما در مدارس برسد می‌توان با هماهنگی و مدیریت از آسیب های این فضاهای مجازی مهار و پیشگیری شود.

وی افزود مهمترین فاکتور در حل یک مشکل و مساله این است که ما به وجود آن مساله و مشکل پی ببریم و سپس در جهت حل آن تلاش کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: ما و اولیاء دانش آموزان در تربیت صحیح دانش آموزان مشارکت فعال داریم و در راستای اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی، پایبندی به آرمان‌ها و اصول، افتخار به گذشته و امید به آینده، سه رویکرد ما در برنامه‌های پرورشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تشکیل کارگروه‌های تخصصی را امری ضروری دانست و افزود : توسعه‌ی دولت الکترونیک از اولویت‌های ویژه‌ی نظام تعلیم و تربیت است.

وی گفت : بالاترین مرجع تصمیم‌گیری ادارات، کارگروه راهبری توسعه‌ی مدیریت است که باید به شکل جدی، تصمیمات اساسی را برای انجام کارهای دستگاه مربوطه اتخاذ کنند و با نظارت دقیق، ضمانت اجرای آن را تقویت نمایند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها، همین کارگروه است. در همین راستا، باید محورهای این شاخص‌ها را احیا کنیم و هر دو بخش عمومی و اختصاصی آن را مدنظر قرار دهیم و با تشکیل کارگروه‌های مختلف، در قالب یک تیم واحد، به برنامه‌های خود جامه‌ی عمل بپوشانیم.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش ﺗﺄکید کرد: باید با سیستم، علمی برخورد کنیم و هم‌گام و هم‌سو با برنامه‌های از قبل تعیین شده و کلان پیش برویم و گاهی تمام تلاش خود را به کار ببریم تا از سیستم هم جلوتر باشیم تا در صورت ارزیابی عملکردها، علاوه بر رعایت معیارها، به فکر کیفیت‌بخشی بیشتر و بازدهی بهتر کارها باشیم؛ زیرا اعتقاد ما این است که نتیجه‌ی ارزیابی‌ها، مختص به شخص یا افراد خاصی نیست؛ بلکه حاصل تلاش همه‌ی مجموعه است .

 

 

انتهای پیام/د

قرارگیری فرزندان در معرض خطرات اجتماعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.