معاون آموزشی سازمان اورژانس مطرح کرد؛

برگزاری اولین کارگاه مدیریت بیماری‌های ترومایی/ کارگاه‌های بین‌المللی ویژه نیرو‌های اورژانس

میرکتولی گفت: اولین کارگاه مدیریت بیماری‌های تورومایی انجام شد و کارگاه مدیریت بیماری‌های قلبی به صورت عملیاتی برگزار می‌شود.

تشکیل تیم‌های واکنش سریع وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک / برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیراننفیسه میرکتولی رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و معاون آموزش سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک تیم‌های واکنش سریع را تشکیل می‌دهد و به‌صورت پایلوت آن را در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا خواهد کرد.

میرکتولی اظهار کرد: همچنین در راستای آمادگی هرچه بیشتر در بحث نیروی انسانی و بیمارستانی،‌ مانورهای مختلف به وسیله معاونت پدافند غیرعامل وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

 معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در بحث مصدوم‌ها، با اقدامات وزارت بهداشت، برخی از موارد مدیریت و مانورهای حملات شیمیایی انجام شده است.

وی اظهار کرد: در خصوص زلزله کرمانشاه کارگاه دو روزه آموزشی با حضور استادان بین‌المللی و مجرب ملی انجام شد که مدیران ملی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این کارگاه شرکت داشته‌اند.

وی ادامه داد: پایش‌هایی مختلف در دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله در تبریز داشتیم و مانور حملات شیمیایی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران  را در آذرماه اجرا خواهیم کرد.

میرکتولی تأکید کرد: همچنین در کارگاهی دو روزه مشکلات حوزه سلامت بررسی و دستورالعمل‌های لازم در زمینه رفع آن صادر شد.

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: در این میان عوامل و موارد تهدید آمیز که باعث بروز آسیب‌هایی مختلف در حوزه سلامت شده است، بررسی و جهت رفع آن اقدامات خوبی به وسیله وزارت بهداشت انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین کارگاه‌هایی در موضوع اورژانس انجام می‌شود تا کارکنان اورژانس به صورت عملیاتی آگاهی و مهارت پیدا کنند.

میرکتولی ادامه داد: در حال حاضر اولین کارگاه مدیریت بیماری‌های تورومایی انجام شده است و در آینده‌ای نزدیک کارگاه مدیریت بیماری‌های قلبی به صورت عملیاتی برگزار می‌شود.

معاون آموزش اورژانسی کشور ادامه داد: تعاملاتی خوب با انجمن‌های مختلف بین‌المللی در زمینه آموزش‌های مختلف و انتقال دانش به داخل کشور انجام شده است و به زودی، پیش از پایان سال کارگاه‌های بین‌المللی ویژه نیرو‌های اورژانس انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: آموزش‌های مهارتی و عملیاتی ویژه پرسنل در راستای آمادگی هرچه بیشتر انجام می‌شود، در این دوره‌ها از استادان بین‌المللی استفاده می‌کنیم و نفرات برگزیده جهت گذراندن دوره‌های تکمیلی به خارج از کشور اعزام می‌شود.

انتهای پیام/

تشکیل تیم‌های واکنش سریع وزارت بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار