طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نشست صلح مسکو مفید و پر دستاورد بود/ از هر نشستی که به سود افغانستان باشد استقبال می کنیم

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان، عملکرد هیات افغانستان در نشست صلح مسکو را مفید و قابل قبول ارزیابی کرد و این نشست را موثر دانست.

 

نشست صلح مسکو مفید و پر دستاورد بود/ از هر نشستی که به سود افغانستان باشد استقبال می کنیمسید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دستاوردهای نشست مسکو بیان داشت: نشست صلح افغانستان که در مسکو برگزار شد بسیار مفید و پر ثمر بود و شورای عالی صلح نیز از برگزاری هر نشستی که به سود افغانستان و در راستای صلح باشد استقبال می کند.

وی افزود: شرکت کنندگان این نشست بر آغاز مذاکرات بین الافغانی تاکید کردند و مالکیت و رهبری افغانستان بر مذاکرات صلح را مهم دانستند.

طاهری در پاسخ به انتقاداتی که در روزهای اخیر از عملکرد هیات شورای عالی صلح در نشست صلح مسکو شده است بیان داشت: شورای عالی صلح بسیار قوی تر از گذشته در این نشست شرکت کرده است و کسانی که از عملکرد هیات این شورا انتقاد می کنند باید منافع افغانستان را مد نظر بگیرند. این نشست دستاوردهای خوبی داشت و ما همچنان با قوت بیشتر در راستای صلح افغانستان گام بر می داریم.

گفتنی است که در روزهای اخیر برخی از شخصیت های افغانستان از جمله نمایندگان مجلس سنای این کشور عملکرد هیات شورای عالی صلح در نشست مسکو را ضعیف خوانده و تاکید کردند که این نشست به سود طالبان تمام شد.

نشست صلح مسکو روز جمعه با حضور هیات شورای عالی صلح افغانستان و نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر برگزار شد. علاوه بر این، نمایندگان کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و ایالات متحده نیز در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.