بازنشر به مناسبت سالروز شهادت پدر موشکی ایران

دست‌نوشته رهبر معظم انقلاب برای تقدیر از شهید طهرانی مقدم و همکارانش

در سالروز شهادت سردار حسن طهرانی مقدم، تصویری از دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب برای تقدیر از او و همکارانش بازنشر شده است.

دست‌نوشته رهبر معظم انقلاب برای تقدیر از شهید طهرانی مقدم و همکارانش+عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشگر شهید حسن تهرانی مقدم متولد ۶ آبان ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران بود که ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ملارد دعوت حق را لبیک گفت. او از فرماندهان سپاه در جنگ عراق و ایران و فرمانده سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران بود که از او به عنوان یکی از پایه‌گذاران برنامه موشکی سپاه یاد می‌شود.

شهید تهرانی مقدم پس از طی تحصیلات مقدماتی، موفق به اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی در رشته مهندسی صنایع شد و در اولین روزهای تشکیل سپاه پاسداران به عضویت آن درآمده بود و در دوران جنگ عراق و ایران نخستین فرمانده توپخانه سپاه شد که خود نیز بنیانگذار آن بود.

این شهید با پایان جنگ وارد تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی سپاه پاسداران شد و در سازمان جهاد خودکفایی سپاه به عنوان مسئول سازمان مشغول به کار شد، ساخت چند موشک در واحد موشکی سپاه تحت مدیریت او صورت گرفت و بدین خاطر برخی از همکارانش به او لقب پدر موشکی ایران دادند. امروز ایران اسلامی وجود زلزال‌ها، قدرها و سجیل‌ها را مدیون طهرانی مقدم‌هایی است که کشور را به درجه از قدرت رسانده‌اند تا جایی که برخی متحجرین منطقه‌ای، آمریکا و اسرائیل جمهوری اسلامی ایران را قدرتی جهانی می‌دانند.

سردار حسن تهرانی‌مقدم تا روز آخر عمر نیز به عنوان مسئول این سازمان در ایجاد یک توان علمی و دانشی و تحقیقاتی بود و در روز شهادتش در تاریخ 21 آبان ماه 1390 در پادگان امیرالمومنین(ع) شهرستان ملارد در حالی که برای آزمایش نظامی، آماده می‌شد، بر اثر انفجار به یاران شهیدش پیوست.

همزمان با سالروز شهادت سردار سرلشکر حسن طهرانی مقدم،  پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR  تصویری از دست‌نوشته‌ی رهبر انقلاب برای تقدیر از وی و همکارانش در سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران را منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

 
دست‌نوشته رهبر معظم انقلاب برای تقدیر از شهید طهرانی مقدم و همکارانش+عکس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.