پاسخ سخت گروه‌های فلسطینی به عملیات ترور اسرائیل در غزه/ دو صهیونیست کشته و ۷۰ نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند

منابع اسرائیلی می‌گویند از روز گذشته بیش از ۳۰۰ موشک و راکت از غزه به سمت مناطق جنوبی فلسطین اشغالی شلیک شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع اسرائیلی می‌گویند از روز گذشته بیش از ۳۰۰ موشک و راکت از غزه به سمت مناطق جنوبی فلسطین اشغالی شلیک شده است. برخی منابع نیز تعداد موشک‌ها را بیش از ۴۰۰ فروند اعلام کرده‌اند.

پاسخ سخت گروه‌های فلسطینی به عملیات ترور اسرائیل در غزه/ یک صهیونیست کشته و ۵۳ نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند
اصابت موشک به یک اتوبوس بدون مسافر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین جنوب فلسطین اشغالی

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، سرعت پرتاب موشک در برخی ساعات شب گذشته بیش از یک فروند در هر دقیقه بوده است. المیادین نیز می‌گوید بیش از صد فروند از موشک‌ها ظرف ۴۰ دقیقه بسوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

منابع صهیونیستی اذعان کرده‌اند که سامانه گنبد آهنین تنها ۶۰ فروند (۲۰ درصد) از این موشک‌های دست‌ساز را پیش از اصابت به هدف رهگیری کرده است.

به گفته مقامات اورژانس رژیم صهیونیستی، پاسخ موشکی فلسطینیان به عملیات ترور اسرائیل در غزه دستکم ۵۳ اسرائیلی را به دلیل جراحت یا استرس زیاد راهی بیمارستان کرده است.

یک صهیونیست نیز در حملات تلافی‌جویانه فلسطینیان کشته شده و حال دو تن از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است. فردِ کشته شده حدودا ۴۰ ساله بوده و در اثر اصابت موشک به خانه‌اش در یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیکِ غزه کشته شده است.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی عنوان کرده‌اند که تاکنون دو شهرک‌نشین در اثر حملات راکتی گروه‌های فلسطینی کشته شده و حدود ۷۰ نفر دیگر در شهر عسقلان و سایر شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد از روز گذشته تاکنون، شمار شهدای فلسطینی به شش نفر و آمار زخمی‌ها به ۲۵۹ نفر رسیده است.

حملات موشکی فلسطینیان در پاسخ به حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه صورت می‌گیرد. جنگنده‌های این رژیم روز گذشته پس از انجام عملیات ترور یکی از فرماندهان حماس، نقاط مختلفی از غزه از جمله مقر شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای الاقصی را بمباران کردند.


بیشتر بخوانید: نیرو‌های ویژه صهیونیست با لباس زنانه برای ربودن فرمانده عزالدین قسام به غزه نفوذ کردند


داود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد حملات موشکی گروه‌های مقاومت، پاسخ طبیعی به تجاوزگری اشغالگران است. اشغالگران باید درک کنند که اگر زندگی فلسطینی‌ها در امنیت نباشد، آنها نیز روی امنیت را نخواهند دید.

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، نیز اعلام کرد یک میلیون صهیونیست، وارد شدن به دایره موشک‌های ما را انتظار می‌کشند. اتاق گروه‌های مقاومت در حال رایزنی جدی برای گسترش دایره آتش هستند.

در پی  این سخنان، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی با ارسال پیام‌هایی از ساکنان شهرک صهیونیست‌نشین بئر السبع خواست حتما به مکان‌های امن پناه ببرند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز از فرار دسته جمعی شهرک‌نشینان از مناطق اطراف نوار غزه خبر داد و اعلام کرد هتل‌ها در شهر ایلات برای اسکان سه هزار نفر از شهرک‌نشینانی که از جنوب فرار کرده‌اند، آماده می‌شوند.

در همین حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این تحولات اعلام کرد جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین بیش از بیست هزار فروند موشک در نوار غزه در اختیار دارند.

همچنین یک منبع سیاسی به رسانه‌های رژیم صهیونیستی گفت: ارزیابی ما آن است که واکنش اسرائیل به تشدید حملات هوایی به نوار غزه منجر خواهد شد، اما تصمیمی برای گسترش عملیات زمینی و جنگ گسترده وجود ندارد.

واکنش‌ها به تحولات اخیر غزه
ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه، روز سه‌شنبه اعلام کرد ترکیه از رژیم صهیونیستی می‌خواهد حملات به نوار غزه را متوقف کند. این سخنگو در ادامه افزود: «این حملات یک بار دیگر نشان می‌دهد که اسرائیل رویکردی اشغالگرانه و سرکوبگرانه دارد.»

سازمان آزادی‌بخش فلسطین دوشنبه شب تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی را به منطقه محصور نوار غزه محکوم کرد. صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی و دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین،با انتشار بیانیه‌ای حملات ارتش رژیم صهیونیستی را به نوار غزه به شدت محکوم کرد و حمایت جامعه بین‌المللی را از فلسطینیان خواستار شد.

مقامات مصر نیز در تلاش برای آرام کردن اوضاع تماس‌های خود را با طرف‌های صهیونیست و فلسطینی افزایش داده و از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته‌اند با توقف حملات خود به نوار غزه از وخامت اوضاع این منطقه جلوگیری کنند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای شدیداللحن، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد. در این بیانیه از تلاش و بیداری گروه‌های مقاومت فلسطین تمجید شده و آمده است، پیروزی مستضعفان و در راس آن‌ها مردم بیدار و مقاوم فلسطین، حتمی است. ­

 جنبش النجباء عراق نیز اعلام کرد به مقاومت فلسطین و پاسخ متحد آن درود می‌فرستیم، زیرا توانست طعم ذلت را به دشمن بچشاند. تنش نظامی به نفع اسرائیل نیست، زیرا در‌های جهنم را از سوی همه محور مقاومت به روی خود باز خواهد کرد. بمباران ساختمان‌های مسکونی و هدف قرار دادن بیگناهان، ثابت می‌کند هدف دشمن، ملت فلسطین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Hong Kong
بیا مهدی
۱۴:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
امروز عکسی از کودکی یمنی در دامن مادرش دیدم. تنها پوست و استخوان بود. بغضم رو در گلو خفه کردم برای اینکه به خواهشی عمیق از عمق وجودم تبدیلش کنم و بعنوان یک مادر به نیابت از تمام مادران رنجدیده مسلمان فرج آقا امام زمانمون رو از خدای متعالمون التماس کنم.
خدایا خواهش می کنم. درسته که ما هنوز هم لایقش نیستیم ولی معجزه کن ..... معجزه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
همه برای پیروزی ملت ستمدیده فلسطین وملت مظلوم ورنجدیده یمن دعاکنیم واز خداوند بخواهیم ظهور عدل گستر واقعی امام زمان(عج)را هرچه زودتربرساند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین جمالی زاده
۱۴:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
این معنی عملی رهبر عزیزمون هست که فرمودند دوره بزن در رو گذشته لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
آماده
۱۳:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
درودبررزمندگان اسلام،سلام برشهیدان
مررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررگ بررررررررررررررررررررررررررامرررررررک--------ه
واسرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررائیللللللللللللغاصب.
Iran (Islamic Republic of)
آماده
۱۳:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
درودبررزمندگان اسلام،سلام برشهیدان
مررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررگ بررررررررررررررررررررررررررامرررررررک--------ه
واسرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررائیللللللللللللغاصب.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل غاصب و ننگ بر کسانیکه از این رژیم
جنایتکار حمایت میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
لعنت به کسایی از اسراییل غاصب کودک کش و دشمن مسلمانان حمایت می کنن شرم بر ان ها
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
احسنت بر مردم مظلوم و مقاوم فلسطین.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
زنده بادفلسطین مظلوم.
آخرین اخبار