سردار رحیمی خبر داد؛

دستگیری ۱۳۰ دلال ارز در بازار/ پلیس آماده همکاری با شهردار جدید تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اعلام همکاری کامل پلیس با شهردار جدید تهران خبر داد.

دستگیری ۱۳۰ دلال ارز در بازار/ پلیس آماده انجام همکاری با شهرداری و شورای شهر تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان, سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در طرح رعد ۱۸ پلیس پایتخت که امروز (سه شنبه) برگزار شد, گفت: در هجدهمین طرح رعد که توسط پلیس پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر پایتخت انجام شد اقدامات همه جانبه ای در خصوص دستگیری و برخورد با سارقان، مالخران و قاچاقچیان به مرحله اجرا درآمد.

سردار رحیمی در خصوص برخورد با اخلالگران بازار ارز و سکه گفت: طی چند روز گذشته ۱۳۰ نفر از دلالان ارز و سکه دستگیر و روانه زندان شدند.

وی افزود: پلیس با هرگونه خرید و فروش ارز و سکه در خیابان ها، چهارراه ها و میدان ها برخورد قاطع و جدی خواهد داشت؛ چرا که خرید و فروش ارز و سکه در معابر جرم بوده و با مجرمان برخورد قضایی و انتظامی خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه انتصاب شهردار جدید تهران و همکاری پلیس با وی گفت: پلیس آماده انجام همکاری کامل با شهرداری و شورای شهر تهران بزرگ است.

سردار رحیمی در رابطه با جزئیات و اقدامات انجام شده پلیس در طرح رعد 18 گفت: 258 حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد و 546 نفر از سارقان و مالخران و قاچاقچیان دستگیر شدند که 22 باند سارقان منهدم و 1234 فقره سرقت توسط سارقان انجام شده است و 6761 مورد فروش اموال مسروقه توسط پلیس از سارقان کشف و ضبط شد.

وی افزود: 85 درصد از مالباختگان توسط پلیس شناسایی شده‌اند که پس از بررسی‌ها و انجام تحقیقات اموال آنها تحویلشان خواهد گردید.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این طرح 201 موتورسیکلت و خودرو کشف و ضبط شد و ارزش مالی اموال مکشوفه 7 میلیارد و 556 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه 45 درصد از سارقان دارای سابقه سرقت هستند، گفت: 55 درصد از سارقان برای اولین بار است که اقدام به سرقت کرده‌اند. 4 قبضه سلاح جنگی و 40 قبضه سلاح سرد توسط پلیس کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه مبارزه با موادمخدر در پایتخت گفت: طی 48 ساعت گذشته 275 خرده فروش، 340 نفر از معتادان متجاهر دستگیر و جمع‌آوری شده‌اند و 80 کیلوگرم انواع موادمخدر از آنها کشف شد و 2 باند توزیع موادمخدر منهدم شد.

وی در خصوص اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در یک ماه گذشته گفت: 223 کیلوگرم انواع موادمخدر از 8 باند کشف و 50 نفر قاچاقچی و توزیع کننده موادمخدر توسط پلیس دستگیر شدند.

وی در رابطه با اقدامات پلیس در حوزه کالای قاچاق گفت: 55 هزار انواع کالای قاچاق توسط پلیس کشف و ضبط شد که در این رابطه 30 نفر دستگیر و 32 پرونده تشکیل شد و ارزش مالی کالاهای مکشوفه قاچاق بالغ بر 9 میلیارد تومان است.

سردار رحیمی در رابطه با اجرای طرح کیف قاپی و مقابله با کیف قاپان در سطح پایتخت گفت: طرح‌هایی به صورت کلانتری محور توسط کلانتری‌ها و سرکلانتری‌ها آغاز شده است. ما در حال فعالیت هستیم تا با انجام طرح‌هایی با چنین موضوعاتی در محلات بتوانیم با کاهش کیف قاپی مبارزه کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با بحث معاینه فنی خودروها و طرح کاهش زمان آن، گفت: معاینه فنی یک اقدام لازم و ضروری است که برای امنیت خودرو و برای سلامت و ایمنی مردم بایستی انجام شود.

وی با بیان اینکه امکانات به گونه‌ای برای شهروندان باید فراهم شود تا برگه معاینه فنی خود را دریافت کنند, گفت: برخی از شهروندان بیش از 12 ساعت در صف معاینه فنی جهت اخذ برگه معاینه فنی بودند، لذا تاکنون معاینه فنی متوقف و در زمان مناسب اعلام خواهد شد که شهروندان جهت اخذ برگه معاینه فنی به مراکز مربوطه مراجعه کنند تا روند معاینه فنی صورت پذیرد.

وی در توصیه‌ای به شهروندان در خصوص اخذ معاینه فنی گفت: کسانی که معاینه فنی خودروهایشان را انجام نداده‌اند، از الان جهت اخذ برگه معاینه فنی به مراکز مربوطه رفته و برگه معاینه فنی را دریافت کنند.

سردار رحیمی در رابطه با ترافیک شب گذشته پایتخت به دلیل بارندگی گفت: ساعت 10 شب گذشته ترافیک سنگینی در معابر پایتخت به دلیل بارش باران حاصل شد، لذا از ابتدای صبح روز گذشته همکاران بنده با تلاش‌های خود در پلیس راهور اقدام به ایجاد نظم ترافیکی کردند تا ترافیک و تردد خودروها در سطح پایتخت به حالت روان بازگردد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و بارندگی و با حجم خودروهای عبوری در سطح پایتخت این پیش بینی می‌رود که حمل و نقل عمومی هم نتواند پاسخگوی حجم تردد شهروندان در سطح شهر باشد.

سردار رحیمی در پایان با اشاره به اینکه با مخلان بازار ارز و سکه در پایتخت برخورد خواهیم کرد، گفت: در رابطه با خرید و فروش سکه و ارز فقط صرافی‌های مجاز و بانک‌های از قبل تعیین شده مجاز به خرید و فروش ارز و سکه هستند، لذا پلیس حمایت کامل خود را از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز خواهد کرد و با جاعلان اسکناس و سکه و کسانی که به صورت غیرمجاز در معابر سطح شهر و اطراف بازارها به کار خرید و فروش سکه و ارز بپردازند، برخورد جدی انتظامی و قضایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.