نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران عنوان کرد؛

هجمه‌های سنگین فرهنگی غرب در تیررس کودکان و نوجوانان

حجت‌الاسلام‌ شهرستانی گفت: متأسفانه درزمینهٔ برنامه‌سازی و تولید خوراک فکری و اخلاقی در بین کودکان و نوجوانان اقدامات کافی تاکنون صورت نگرفته است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، در دیدار با دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور گفت: جامعه در بخش‌های مختلف استعدادها  ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری دارد.

وی با انتقاد از ضعف تولیدات رسانه‌ای کشور به‌ویژه در بخش برنامه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان افزود: کم‌کاری رسانه‌های داخلی سبب شده تا الگوی کودکان و بسیاری از مردم به‌سوی الگوهای خارجی سوق پیدا کند درحالی‌که الگوهای بزرگ و ناشناخته فراوانی در ایران وجود دارد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به هجمه‌های فرهنگی غرب به‌ویژه برای نوجوانان کشور مطرح کرد: متأسفانه درزمینهٔ برنامه‌سازی و تولید خوراک فکری و اخلاقی در بین کودکان و نوجوانان اقدامات کافی تاکنون صورت نگرفته است، کودکان و نوجوانان امروز در تیررس هجمه‌های فرهنگی غرب هستند.

شهرستانی با تأکید بر برخی از ظرفیت‌های بالقوه ایران در بخش‌های مختلف مطرح کرد: مردم ایران از قدرت و خلاقیت لازم برای تولید خوراک فکری و فرهنگی نوجوانان در عرصه رسانه را دارا هستند اما به دلیل تبلیغات سوء دشمنان احساس ناتوانی در بین برخی مدیران شکل‌گرفته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر شبکه جهانی هدهد برنامه‌های نوین و زیربنایی برای فرهنگ‌سازی فکری و اخلاقی نوجوانان و کودکان در دستور کار قرار داده که نتایج مثبت آن تا دو دهه دیگر به‌خوبی ملموس و مشخص می‌شود.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران ظرفیت‌ها و استعدادهای نسل جوان کشور را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: استعدادها بسیاری زیادی در بین نوجوانان و جوانان کشور وجود دارد اما تاکنون استفاده‌های درستی از این ظرفیت‌ها نشده است.

شهرستانی با بیان جلوه‌های شکوه و عظمت پیاده‌روی حماسی اربعین عنوان کرد: حرکت اربعین حسینی(ع) یکی از ظرفیت‌های بسیار بزرگ معنوی و وحدت‌آفرین در بین مسلمانان جهان بوده که باید برای تقویت این حرکت بزرگ مردمی تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/ت

نوجوانان در تیررس هجمه‌های سنگین فرهنگی غرب هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار