زنگ آخر ناقوس مرگ دانش آموزان مدرسه پسرانه بردسکن/شوک تصادف راننده را راهی بیمارستان کرد/ نقاط حادثه خیز مقصر است!

زنگ آخر ناقوس مرگ دانش آموزان مدرسه پسرانه بردسکن/شوک تصادف راننده را راهی بیمارستان کرد/ نقاط حادثه خیز مقصر است!ظهر ۲۰ آبان با تعطیلی مدرسه پسرانه حاج مؤمن در بلوار ۱۳ آبان بردسکن و خروج دانش آموزان، 5 تن از آنان در برخورد یک خودرو به شدت مجروح شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ظهر ۲۰ آبان بود که زنگ تعطیلی مدرسه پسرانه حاج مؤمن در بلوار ۱۳ آبان بردسکن به صدا درآمد. مثل هر روز بچه‌ها با شور و هیجان و شیطنت‌های پسرانه دسته دسته از مدرسه بیرون دویدند تا هرچه زودتر به خانه برسند. هنوز دقایقی بیش نگذشته بود که صدای مهیبی همه را در جا میخکوب کرد. بچه‌ها به‌دنبال صدای ترمز وحشتناک یک خودرو به طرف محل صدا برگشتند کمتر از ۸۰ متری مدرسه یک وانت پیکان ۴ دانش‌آموز را نقش بر زمین کرده و پس از برخورد با درختان کنار بلوار متوقف شده بود. دانش‌آموزان و معلمان مدرسه به طرف محل حادثه دویدند آن‌ها پس از دیدن ۴ پسربچه که غرق در خون روی زمین افتاده بودند بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند.

دقایقی بعد آمبولانس دانش‌آموزان را به بیمارستان، ولی عصر این شهرستان انتقال داد، اما به‌دلیل نبود امکانات لازم، با هماهنگی‌های به عمل آمده مجروحان با دو بالگرد به شهرستان‌های سبزوار و نیشابور انتقال داده شدند. در این سانحه هولناک سجاد حسین پور- کلاس چهارم- مهدی احمدی- کلاس چهارم - مهدی جهانی فر - کلاس پنجم - و امیرعلی طاهریان مقدم - کلاس پنجم - بشدت مجروح شدند. همان شب سجاد حسین‌پور و امیرعلی طاهریان جان باختند و یکی از دانش‌آموزان نیز دچار مرگ مغزی شد. راننده خودرو نیز که در این حادثه مجروح شده در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت.

سرهنگ عباس نظافتی  فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن در این باره گفت: این حادثه در ساعت ۱۲:۳۸ دقیقه ظهر بیستم آبان‌ماه اتفاق افتاد. در این حادثه یک دستگاه وانت پیکان با چهار نفر از دانش‌آموزان پسر دبستان حاج مؤمن در خیابان ۱۳ آبان تصادف کرد. راننده ۲۴ ساله وانت پیکان نیز برای مداوا به بیمارستان امدادی مشهد منتقل شد. متأسفانه دو کودک به نام‌های امیرعلی و سجاد ۱۰ و سیزده ساله در بیمارستان فوت کردند. همچنین حال مهدی ۱۱ ساله و محمدعلی ۱۳ ساله وخیم است و در بررسی‌های اولیه که از سوی کارشناسان پلیس راهور صورت گرفته ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی سرعت مطمئنه علت حادثه اعلام شده است.

غلامحسین غفوری رئیس آموزش و پرورش بردسکن در این باره گفت: دانش‌آموزان بعد از تعطیلی مدرسه از خط عابر پیاده در حال عبور از خیابان بودند که ناگهان راننده خودروی وانت پیکان به علت نامعلومی با این دانش‌آموزان برخورد کرد. احتمال می‌رود وی نتوانسته خودرو را کنترل کند و به‌جای ترمز پایش را روی پدال گاز گذاشته است. آنچه در این حادثه گفتنی است رسیدن بموقع بالگرد امداد و نجات بود که ۲۰ دقیقه بعد از حادثه به محل رسید و بچه‌ها را به بیمارستان‌های سبزوار و نیشابور منتقل کرد، اما متأسفانه یکی از بچه‌ها ساعت ۵ و دیگری ساعت ۵/۷ شب در بیمارستان جان باخت.

غفوری در ادامه گفت: همه دانش‌آموزان در مدارس بیمه حوادث هستند در این حادثه با مدیران آموزش وپرورش شهرستان‌های نیشابور و سبزوار و خانه‌های معلم برای اسکان والدین و همراهان این دانش‌آموزان هماهنگی لازم به عمل آمده است.

وی درباره وضعیت راننده وانت نیز گفت: راننده در این حادثه مجروح نشد، اما وقتی از خودرو پیاده شد و وضعیت دانش‌آموزان را دید از شوک این حادثه دچار تشنج شد و در حال حاضر نیز به علت شوک عصبی شدید در بیمارستان مشهد بستری است. طبق بررسی‌های اولیه وی هم گواهینامه داشته و هم خودرواش بیمه بوده است.

غفوری در ادامه گفت: مراسم تشییع دانش‌آموزان فوت شده صبح سه‌شنبه در این شهر برگزار خواهد شد.

بی‌توجهی به نقاط حادثه‌خیز

نایب رئیس شورای اسلامی بردسکن نیز با انتقاد از بی‌توجهی به نقاط حادثه‌خیز در این شهر بیان کرد: چندین نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر داریم که ضروری است مورد توجه قرار گیرند.

سید احمد شبانی با تسلیت فوت دو نفر از دانش‌آموزان حادثه تصادف روز گذشته بردسکن، افزود: براساس قانون باید دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف با یک مدت زمان کوتاه از یکدیگر، از مدارس خارج شوند. با اجرای این قانون از ترافیک بی‌مورد خودرو‌های والدین یا سرویس‌ها در جلوی مدارس و مسیر این خیابان‌ها کاسته می‌شود، فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان در مدارس، برای آشنایی آنان با نحوه تردد از خیابان‌ها و داشتن پلیس دانش‌آموز برای مراقبت از آنان و عبور از خیابان‌های مقابل مدارس ضروری است.

وی گفت: دوبله ایستادن خودرو‌ها در مقابل مدارس موقع تعطیلی دانش‌آموزان خطری بزرگ است که باید برای ایستادن این خودرو‌ها در زمان تعطیلی مدارس تدبیری لحاظ شود. بیرون آمدن دانش‌آموزان از پشت خودرو‌ها و نبود دید آنان در تردد دیگر خودرو‌ها از دیگر موارد حادثه‌ساز است که باید نیرو‌های راهنمایی و رانندگی در این باره اقدام کنند.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/ب

جزییات تصادف دانش آموزان مدرسه پسرانه بردسکن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.