اجرای طرح الزام خودروهای دستگاه‌های دولتی به دریافت معاینه فنی

شهردار اصفهان با اشاره به اتخاذ راهکارهایی برای داشتن هوای پاک گفت : از امروز به همه دستگاه های ذی ربط بخشنامه می‌دهیم که خودروهای خود را معاینه فنی کنند تا گامی در جهت بهبود کیفیت هوای شهر برداشته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان امروز در حاشیه اجرای طرح الزام خودروهای سازمان‌های خدمت رسان و دستگاه‌های دولتی به دریافت معاینه فنی اظهار داشت : داشتن هوای پاک جزو حقوق شهروندی است که ما بر آن تاکید داریم ، امسال شهرداری مصمم شده است که راهکارهایی را به کار ببرد که به داشتن هوای پاک کمک کند.

وی افزود: بیش از 60 درصد از آلودگی هوا ناشی از وسائل حمل و نقل است ، گفت : شهرداری به دنبال این است که برای کاهش این آلودگی، کار را از خود شروع کند، با داشتن 8 مرکز معاینه فنی در این راه قدم برداشتیم و امروز معاینه فنی وسائل نقلیه شهرداری بر همین اساس آغاز شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد : دستگاه‌های مختلف باید به این موضوع توجه کنند و آن را جدی بگیرند، ما مراکز معاینه فنی را آماده و تجهیز کرده‌ایم تا از این امکانات استفاده شود.

نوروزی با بیان اینکه به زودی 4 مرکز معاینه فنی دیگر نیز به مراکز ما اضافه می‌شود ،گفت : مراکز معاینه فنی ما آماده هستند که روزانه 2500 خودرو را در نوبت‌های کاری خود معاینه کنند.

وی با تاکید بر جدی گرفتن آلودگی هوا ، تصریح کرد : اگر می‌خواهیم شهر از آلودگی هوا نجات پیدا کند باید معاینه فنی خودروها را جدی بگیریم، از امروز به همه دستگاه های ذی ربط بخشنامه می‌دهیم که خودروهای خود را معاینه فنی کنند تا گامی در جهت بهبود کیفیت هوای شهر برداشته شود.

شهردار اصفهان گفت: 1100 اتوبوس شهری وجود دارد که به دنبال این هستیم تا اتوبوس های با عمر بالای 10 سال را از رده خارج کنیم و اتوبوس هایی که قابل بازسازی است تعمیر و استفاده می‌شود، شهروندان نیز اگر در جایی اتوبوسی دیدند که آلایندگی غیرعادی دارد گزارش دهند تا بررسی و شهر را برای زندگی سالم شهروندان آماده کنیم.

انتهای پیام/م

شهرداری برای رسیدن به هوای پاک ، معاینه فنی را از خودروهای خود آغاز کرد

برچسب ها: شهرداری ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.