کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تعهد دولت در اختصاص ارز دولتی به تامین دستگاه‌های رادیولوژی/ هزینه بالای به روز رسانی تجهیزات تصویربرداری

تعهد دولت مبنی بر اختصاص ارز دولتی به دستگاه‌های رادیولوژی/ دستگاه‌های رادیولوژی وارد شده در گمرک ارز دولتی به آنها تعلق می‌گیرد/ هزینه بالای به روز رسانی تجهیزات تصویربرداریدبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: دولت بابت شرکت‌های وارد کننده دستگاه‌های رادیولوژی ارز دولتی اختصاص داده است.

وحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ‌دولت متعهد شده است دستگاه‌های رادیولوژی و تجهیزات تصویربرداری شرکت‌هایی که تا 13 مرداد در گمرک رسیده و یا کارهای ترخیص آنها در حال انجام است، از ارز دولتی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس دستورالعمل ابلاغی دولت، دستگاه‌های رادیولوژی و  دستگاه‌های تصویربرداری که وارد گمرک ایران شده است اما کارهای تخصیص ارز برای این تجهیزات انجام نشده است نیز از ارز دولتی برخوردار می‌شوند.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: بانک مرکزی در بازه زمانی معین به دستگاه‌های رادیولوژی ارز دولتی را اختصاص داده است و همه شرکت‌ها بر اساس همین لیست، ارز دولتی را به میزان واردات یکساله دریافت می‌کنند.

کریمی اضافه کرد: به نظرم میزان ارز دولتی اختصاص یافته برای واردات دستگاه‌ها و تجهیزات رادیولوژی مناسب است و امیدواریم مکانیزم نظارت بهتر از گذشته انجام شود.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران تأکید کرد: خوشبختانه امروزه از طریق دولت  به دستگاه‌های رادیولوژی ارز نیمایی داده می‌شود اما مشکل اصلی نبود نظارت کافی بر شرکت‌های وارد کننده و فروش این تجهیزات است.

کریمی اضافه کرد: به دلیل نبود ساز و کار و مکانیزم مناسب، شرکت‌های وارد کننده، دستگاه‌های رادیولوژی را با ارز دولتی وارد اما با قیمتی گران‌تر به دست مصرف کننده می‌رسانند که همین مسئله باعث افزایش قیمت‌ها و ورشکستگی مراکز تصویربرداری به دلیل تعرفه ثابت قبلی می‌شود.

وی یادآوری کرد: به دلیل گران شدن لوازم جانبی و به دلیل محدودیت‌های مالی، دستگاه‌های رادیولوژی به روز رسانی تجهیزات و تعریض ملزومات جانبی با مشکل جدی روبرو شده است.
انتهای پیام/

آخرین جزئیات اختصاص ارز به دستگاه های رادیولوژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار