عناوین پلی‌استیشن۱ که می‌خواهیم ریمستر شوند/ قسمت اول

در قسمت اول این گزارش پنج عدد از عناوین پلی‌استیشن۱ را معرفی می‌کنیم که با ریمستر شدن می‌توانند بسیاری از طرفداران خود را ذوق‌زده کنند.

عناوین پلی‌استیشن1 که می‌خواهیم ریمستر شوند (قسمت اول)به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پلی‌استیشن کنسولی ۳۲بیتی از نسل پنجم است که برای اولین بار در دسامبر سال ۱۹۹۴ توسط سونی کامپیوتر اینترتینمنت رونمایی و منتشر شد. اولین مدل این کنسول بسیار مناسب گیمرها بود. به این دلیل که پلی‌استیشن1 به صورت چند رسانه‌ای و چند منظوره طراحی شده بود. این کنسول جذاب علاوه بر اجرای بازی‌های سوپر نینتندو، می‌توانست سی‌دی‌های صوتی و اطلاعات گرافیکی را به خوبی بخواند و این دقیقاً تمام مواردی است که یک گیمر می‌خواهد. در ضمن این دستگاه با رایانه‌های شخصی هم سازگار بود.

  امسال، سالی برای طرفداران نوستالژی است. بازی‌های Virtual Console نینتندو و قابلیت Backward Compabitility کنسول ایکس‌باکس وان عده زیادی را هیجان‌‌زده کرده است. حتی استودیوی محبوب سونی امسال شروع به بازسازی بعضی از عنوان‌های محبوب خود در کنسول پلی‌استیشن1 کرده است. بازی‌های قدیمی که ریمستر شده‌اند، توانسته‌اند ما را به خاطرات دنیای کودکی‌مان بازگردانند. بازی‌هایی مانند Crash Bandicoot N. Sane Trilogy ،MediEvil یا حتی Spyro Reignited Trilogy پس از ریمستر شدن تغییرات ظاهری کمی کرده‌اند.

لیستی که در ادامه آمده، ترکیبی از عناوین شاخص نسل اول پلی‌استیشن با بازی‌های فراموش‌شده‌ای که بعضاً حتی نام‌هایشان را نیز به خاطر نمی‌آوریم یا حتی اصلاً نشنیده‌ایم. در این متن تعدادی از بازی‌هایی که لایق ریمستر شدن هستند را آورده‌ایم.

1- Crash Team Racing & Crash Bash

عناوین پلی‌استیشن1 که می‌خواهیم ریمستر شوند (قسمت اول)

اولین گزینه در این لیست عنوان Crash Bandicoot's N. Sane Trilogy است؛ این بازی را به اختصار Crash می‌نامیم. سازنده این عنوان استودیوی Vicarious Visions است که با عرضه این عنوان محبوب توانایی خودش را ثابت کرد. با توجه به عملکرد خوب این توسعه‌دهنده، واگذاری ساخت ریمستر بقیه عناوین سری Crash Bandicoot پلی‌استیشن همانند Crash Team Racing و Crash Bash به آن‌ها، یک کار منطقی به‌ نظر می‌رسد. عنوان Crash team Racing دلیل علاقه بسیاری از گیمرها به سبک کارت ریسینگ است. به دلیل اینکه این عنوان اولین مجموعه‌ای بود که سبک کارت ریسینگ را به پلی‌استیشن1 آورد، اولویت بیشتری نسبت به Mario Kart برای ریمستر شدن دارد. از ویژگی‌های این بازی می‌شود به بودن شخصیت‌های محبوب در آن، داستان درگیرکننده و چندین جهان سرگرم‌کننده با سبک رانندگی و قابلیت‌های ویژه اشاره کرد.

اولین تجربه‌ گیمرها برای بازی چند نفره با عناوین Crash Team Racing و Crash Bash شروع شده است. اگر این بازی‌ها ریمستر شوند علاوه بر بهبود عملکرد و جلوه‌های بصری، می‌شود به آن قابلیت آنلاین بازی کردن را نیز اضافه کرد.

2- Twisted Metal

عناوین پلی‌استیشن1 که می‌خواهیم ریمستر شوند (قسمت اول)

مبارزات ماشینی باید به دنیای بازی‌ها بازگردند. در این سبک شما می‌توانستید با ماشین‌های خود به مبارزه با ماشین‌های دیگر بروید. امروزه می‌توان گفت که دیگر هسته مرکزی مکانیزم این بازی در هیچ گیم‌پلی‌ای دیده نمی‌شود. Twisted Metal بازی بسیار گیچ‌کننده بود که پر از شخصیت‌های دیوانه‌ای بود که با انواع اسلحه به جان هم می‌افتادند. در این بازی شما در محیط می‌چرخید و اسلحه جمع می‌کنید. البته این آخر کار نیست، باید آنقدر به حریف‌هایتان تیراندازی کنید تا منفجر شوند. باید این نکته را فراموش نکنیم که گرافیک این بازی یک فاجعه بود اما آیا تا به الآن دیده اید که شخصیت یک عنوان، دلقکی دیوانه سوار بر کامیون بستنی‌فروشی باشد.

3- Bushido Blade

عناوین پلی‌استیشن1 که می‌خواهیم ریمستر شوند (قسمت اول)

این عنوان یک بازی سه بعدی بود که در آن شما به شکل تن به تن با شمشیر با حریف خود مبارزه می‌کنید. این بازی به دلیل سبک منحصر به فردش، در آن دوران در ذهن همه جا خوش کرده بود. نزدیک‌ترین بازی به آن Nidhogg است. نکته جالب این بازی نبود نوار سلامت بود. در این بازی اگر ضربه شما حریف را نمی‌کشت حتماً او را دچار نقص عضو می‌کرد. احساس مشوش بودن در سراسر بازی شما را وادار به ادامه مسیر می‌کند. هر مبارزه، چالشی دشوار در شناخت حریف، انواع بازی‌های ذهنی و واکنش‌های سریع بود. خاطرات بسیاری از این بازی برای گیمرها ایجاد شده است. در این عنوان شما قادر بودید خاک در صورت حریف پرت کنید، وقتی افتادند به آن‌ها لگد بزنید یا در محیط بزرگ بازی به مکانی فرار کنید تا انتخاب اسلحه برای حریفتان را دچار مشکل کنید، این ویژگی‌ها بازی را جذاب‌تر هم می‌کرد. نسخه ریمستر شده این عنوان می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر به گیمر بدهد.

4- Silent Hill

عناوین پلی‌استیشن1 که می‌خواهیم ریمستر شوند (قسمت اول)

عنوان Silent Hill یکی از بهترین بازی‌های دنیا در ژانر وحشت بود. موجودات عجیب و غریب که از ناکجاآباد بیرون می‌آمدند و شما را غافگیر می‌کردند. موزیک زیبا و صداهای وحشتناک هیولاها که با هم ترکیب می‌شدند. جاده مه گرفته که معلوم نبود به کجا می‌رسد. این‌ها اولین خاطراتی است که یک گیمر از این عنوان به یاد می‌آورد. این عنوان جزو اولین بازی‌هایی بود که در سبک ترس و بقا تاثیر زیادی بر ما گذاشت. تقریبا همه گیمرها اعتقاد دارند که Silent Hill 2 بهترن نسخه سری این عنوان بود. البته نباید تاثیر اولین نسخه این عنوان را بر گیمرها فراموش کرد. به دنبال دختر گمشده بودن و اتفاقات شوم غیرمنتظره‌ای که در مسیر پیش می‌آید، دلایل این تأثیر قوی هستند. ریمستر شدن این عنوان می‌تواند بهترین تجربه تاریخ را برای گیمرها در این ژانر رقم بزند. وقت آن رسیده که کونامی تجربه بدی را که از ساخت نسخه‌های HD بازی‌های Silent Hill 2 و Silent Hill 3 برای گیمرها ایجاد کرده است پاک کند.

5- Syphon Filter

عناوین پلی‌استیشن1 که می‌خواهیم ریمستر شوند (قسمت اول)

ویژگی اصلی این عنوان این بود که به همه گیمرها یک چیز جدید معرفی کرد. معرفی عنوان سبک مخفی‌کاری با دوربین سوم شخص بود. اکشن این بازی بسیار جذاب بود و به همین دلیل بسیاری از گیمرها به این سبک علاقه‌مند شدند. با این عنوان شما به مکان‌های مختلف دنیا می‌روید و اسلحه‌های مختلفی را امتحان می‌کنید. این روند بازی در زمان خود بسیار برای گیمرها لذت‌بخش بود. اگر این عنوان را بازی کرده باشید، حتماً مکانیزم خنده‌دار بازی زمانی که شوکر پرتابی را روی دشمنان می‌انداختید که اگر به مدت طولانی انجام می‌دادید آتش می‌گرفتند. به شما نمی‌گوییم که دوباره بازی کردن Syphon Filter می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر باشد، بلکه معتقدیم یک نسخه بهبود یافته از این اکشن مخفی‌کاری می‌تواند جای خالی مجموعه‌های Metal Gear Solid و Splinter Cell را در دنیای گیم پر کند.


بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر


گزارش از مصطفی عسگری

انتهای پیام/

قسمت اولی عناوینی پلی‌استیشن1 که دوست داریم ریمستر شوند

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار