مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی :

دانشگاه‌های کشور به تحولی سازنده نیاز دارند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: دانشگاه‌های کشور نیازمند تحول سازنده و پوست اندازی در تربیت نیروی انسانی هستند.

دانشگاه‌های کشور به تحولی سازنده نیاز دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی امروز درنشست "کارآفرینی و دانشگاه " گفت: نیاز امروز جامعه وجود افراد خلاق و مبتکر برای کارآفرینی بوده که دانشگاه‌ها باید در روند تحصیلی دانشجویان به موضوعاتی از جمله کارآفرینی توجه کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور تنها در فرصت‌های شغلی ایجاد شده می‌توانند مشغول فعالیت شوند، افزود: نیاز امروز کشور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار با تکیه بر ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات باید رویکرد تربیت نیروی انسانی متخصص به سمت پژوهش، تولید علم و تربیت نسل کارآفرین، مبتکر و خلاق باشد، ادامه داد: آموزش عالی کشور با ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و تقویت زیرساخت ها، زمینه اتصال صنعت و دانشگاه را با یکدیگر فراهم کند تا نتیجه فرصت‌های جدید شغلی برای جامعه ایجاد شود.

سنجری با تأکید به ترویج تفکر کارآفرینی در دانش آموزان و دانشجویان گفت: این تفکر سبب شناسایی استعداد‌های نهفته در جامعه می‌شود که آن‌ها را طی فرآیند مستمر آموزش، مشاوره و ترویج برای ورود به عرصه کارآفرینی و کسب و کار‌های آینده کشور ترغیب می‌کند.

وی افزود: مسیر علم آموزی باید بر مبنای کسب مهارت‌های فنی به موازات مباحث تئوری باشد، زیرا آینده در اختیار افرادی است که به پشتوانه اندیشه و تفکر خلاق بتوانند با کار تیمی کسب وکار جدید ایجاد کنند.

انتهای پیام//ف. ش
 


نیاز کشور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.