تامین سوخت کشتی های چینی توسط ایرانی ها تایید شد

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت:سازمان شیلات با تغییر پرچم کشتی های چینی به اسم ایران،به آنها سوخت می دهد.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مسئولان سازمان شیلات مجوز تغییر پرچم کشتی های چینی به اسم ایران را دادند، اظهار کرد: براین اساس مسئولان سازمان شیلات مدعی هستند که هیچ کشتی چینی در آب های ایران فعالیت ندارد در حالیکه ریشه این کشتی ها چینی است.

وی افزود: سازمان شیلات در یک اقدام برای پاک کردن صورت مسئله اظهاراتی مبنی بر مالکیت ایرانی کشتی ها  و انعقاد قراردادهای طولانی مدت چینی ها با شرکت های ایرانی  دارد، درحالیکه این امر تنها ظاهر قضیه است و تمامی این موضوع جای سوال و شبهه است.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع تامین سوخت کشتی های چینی توسط ایرانی ها را تایید می کنید، بیان کرد: با توجه به آنکه مسئولان سازمان شیلات اعتقادی به حضور کشتی های چینی در داخل ندارند، از این رو همانند کشتی های ایرانی به آنها سوخت می دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه ظاهر قضیه به سبب تغییر پرچم کشتی های چینی به مالکیت ایرانی ها درست است، اما باطن موضوع آن چیزی نیست که مسئولان شیلات مدعی هستند.

وی با اشاره به اینکه کشتی های چینی به دنبال صید فانوس ماهیان نیستند، بیان کرد:کشتی های چینی به دنبال صید ماهیان تجاری هستند چرا که در صورت فعالیت 96 فروند کشتی صید فانوس ماهیان باید تمامی کارخانه های جنوب فعال بودند و بخشی از نیاز کشور به پودر ماهی در داخل تامین می شد.

به گفته قاسمی فعالیت کشتی های چینی در آب های ایران منجر به مختل شدن زندگی صیادان از میناب تا چابهار شده است.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در ادامه افزود: اگرچه قرار بود کشتی های چینی در اعماق بالای 200 متر در آب های ایران فعالیت کنند، اما گزارش ها و تصاویر متعددی عکس این موضوع را نشان می دهد وجای این سوال مطرح است که چرا همچنان مسئولان سازمان شیلات به ادامه صید بی رویه اصرار می ورزند؟

وی در پایان تصریح کرد: براساس قوانین بودجه سنواتی، از سال 69 و 70 به بعد همه ساله بودجه مناسبی توسط مجلس به شیلات اختصاص یافته است تا کشتی های که صید ترال انجام می دهند، خریداری و از چرخه خارج شوند تا آسیبی به ذخایر وارد نشود.

انتهای پیام/

کشتی های چینی فعالیت صیادان را مختل کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار