بازسازی 2 هزار بقعه متبرکه در کشور

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از بازسازی 2 هزار بقعه متبرکه در کشور خبر داد.

بازسازی 2 هزار بقعه متبرکه در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه امشب در مراسم افتتاح موزه وقفی استان همدان، افزود: یکی از تکلیف‌های سازمان به ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها ایجاد موزه وقفی برای حفظ آثار تاریخی بود.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث حفظ و حراست اشیای نفیس وقفی خواهد شد، گفت: برای اینکه آثار وقفی در دید عموم مردم قرار گیرد و زمینه آشنایی با تاریخ کشور نیز مهیا شود، ایجاد موزه وقفی مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بااشاره به اینکه همدان یک استان تاریخی است، افزود: امامزادگان واجب‌التعظیم زیادی در همدان وجود دارد و مردم این استان از گذشته ابزار و لوازمی را وقف این امامزادگان کرده‌اند که باید از آنها به خوبی محافظت کرد.

وی با اشاره به اینکه عوامل اداره اوقاف و امور خیریه استان و متولیان واجب‌التعظیم امامزاده عبدالله(ع) تصمیم به افتتاح موزه‌ وقفی گرفته‌اند که اقدام ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: اشیای تاریخی بقاع متبرکه به این موزه منتقل شده که امیدواریم به زودی سالن‌های دیگر آن آماده و اشیای تاریخی سایر بقاع نیز به این موزه منتقل شود.

نوروزپورگفت:‌ 8 هزار بقعه در کشور وجود دارد که 2 هزار بقعه متبرکه در حال ساخت، تعمیر و بازسازی است.

وی افزود:‌ اداره اوقاف تمام استان‌ها را موظف کرده‌ایم که برای هر امامزاده‌ای طرح جامعی داشته باشند و مراحل  آن را انجام دهند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار یاری بقاع متبرکه و مساجد از سوی مردم شد و گفت: مردم می‌توانند در ساخت و بازسازی سالن‌های اطراف امامزادگان نظیر تربت‌خانه‌ها و نمازخانه‌ها کمک‌ کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان اوقاف در حوزه گردشگری مذهبی، خاطرنشان کرد: مردم ما علاقه وافری به امامزادگان واجب‌التعظیم دارند و از قدیم در طول سال به ویژه ایام‌الله و زمان‌های خاص به خدمت این امامزادگان مشرف می‌شوند.

نوروزپور با تاکید به اینکه سعی ما بر این بوده که امامزاده را به فضای فرهنگی، مذهبی و گردشگری تبدیل کنیم، افزود: احداث زائرسرا، شهربازی و سالن‌های فرهنگی را با توجه به قابلیت بقاع متبرکه مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در جوار امامزاده عبدالله(ع) همدان چند سالن‌ فرهنگی در حال آماده‌سازی است، گفت: در آینده نزدیک امیدوارم استفاده‌ بهتری از این مکان فرهنگی ـ مذهبی داشته باشیم و آن را به عنوان قطب مذهبی، فرهنگی و گردشگری مطرح کنیم.

نوروزپور با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی یکی از اقدامات مهمی بوده که در جوار امامزادگان در حال اجراست، افزود: مردم باید با رجوع به امامزاده از فضای آن به نحو احسن استفاده کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مراکز ملی حفظ قرآن کریم فعال شده‌اند، افزود:‌ در آستان مقدس امامزادگان مر اکزمجازی حفظ قرآن کریم فعال شده که اقدام بسیار خوبی است.

انتهای پیام/ج

بازسازی 2 هزار بقعه متبرکه در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.