ادواردو آنیلی میلیارد ایتالیایی که مسلمان شد+ فیلم

به مناسبت سالگرد شهادت ادورادو آنیلی، ویدئویی کوتاه را در خصوص این میلیاردر ایتالیایی مشاهده می‌کنید.

ادواردوبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهید (مهدی) ادواردو آنیلی فرزند جيانی آنيلی سناتور و میلیاردر ایتالیایی، صاحب کارخانه ماشین سازی فیات، فراری، اوبکو، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، چندین کارخانه صنعتی، بانک‌های خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های لاستامپا، کوریره، دلاسرا و باشگاه فوتبال یوونتوس، در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد. 

ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می‌گوید: «زمانی که در دانشگاه نيويورک درس می خواندم، یک روز در کتابخانه قدم می‌زدم و کتاب‌ها را نگاه می‌کردم چشمم افتاد به قرآن و کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است.

آن‌را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیات آن را به انگلیسی خواندم، احساس کردم این کلمات، کلمات نورانی است و نمی‌تواند گفته بشر باشد، اين بود که بسيار تحت تاثیر قرار گرفتم اين شد که آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم.»

ادواردو پس از مسلمان شدن و تشرف به مذهب تشیع نام مهدی را برای خود انتخاب کرد. ادواردو نگران سوء‌قصد از سوی صهیونیست‌ها بود و به آقای قدیری ابیانه (رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا در سال‌های ۵۸ تا۶۱) گفته بود كه آن‌ها او را به خاطر اسلام آوردنش خواهند كشت و قتل او را به خودكشی، حادثه غیرمترقبه یا بیماری نسبت خواهند داد و حتی او را به زور در یك درمان‌گاه روانی خصوصی ویژه میلیاردرها در نزدیكی مرز سوئیس به طور كاملاً مخفی بستری كرده بودند و بالاخره همان‌طور كه خود ادواردو حدس می‌زد، در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ (۲۴ آبان ۱۳۷۹) در یك واقعه مشكوك در سن ۴۶ سالگی به شهادت رسید.

در ادامه به مناسبت سالگرد شهادت  آنیلی، ویدئویی کوتاه در خصوص این میلیاردر ایتالیایی که به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد را مشاهده می‌کنید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
درودبرتو ای‌شهیدبزرگوارمهدی‌آنیلی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۰۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
خداکندماهم پیروراه این بزرگواران باشیم شفاعتمان کن یاادواردو(مهدی).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
خدا رحمتش کند شادی روح این شهید بزرگوار صلوات
آخرین اخبار