جراحی ۳ ساعته برای خارج کردن ۳ کیلوگرم پیچ و مهره از معده بیمار! + تصاویر

در یک مورد نادر پزشکی، جراحان مجبور به انجام عمل جراحی ۳ ساعته برای خارج کردن وسایل مختلف فلزی از معده زنی هندی شدند که به بیماری وسواس همه چیزخواری مبتلاست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، جراحان طی یک عمل جراحی شگفت انگیز موفق به خارج کردن حدود 3 کیلوگرم انواع وسیله‌های فلزی از قبیل پیچ و مهره، طناب و حتی جواهرات از درون شکم یک زن هندی شدند. این زن هندی به دلیل بلعیدن وسایل نوک تیز دچار دل درد شدید شده بود.


کارشناسان اشیا بلعیده شده توسط این زن را با انجام اسکن اشعه ایکس از شکم و ریه او شناسایی کردند.

جراحی خارج کردن اشیای تیز از درون شکم این زن هندی حدود 3 ساعت به طول انجامید و جراحان انواع وسیله حتی کلیپس موی سر، پین‌های فلزی و میخ را از درون معده او خارج کردند.

این بیماری به نام (acuphagia) شناخته می‌شود و در اثر آن افراد به خوردن مواد غیر خوراکی علاقه‌مند و حتی اعتیاد پیدا می‌کند.

بیماری acuphagia از دسته بیماری‌های وسواس همه چیزخواری یا پیکاست که در اثر آن فرد با خوردن مواد غیرخوراکی دچار مشکلاتی، چون خونریزی از اعضای بدن، پاره شدن معده، مری، روده، سوراخ شدن ریه، ناتوانی دربلع مواد خوراکی و در نهایت مرگ به دلیل سمی شدن خون یا خونریزی شدید می‌شود.


از دیگر بیماری‌های دسته پیکا می‌توان hyalophagia (وسواس مصرف شیشه)، xylophagia (وسواس مصرف چوب یا کاغذ) و وسواس استفراغ دائم پس از خوردن مواد خوراکی (emetophagia) را نام برد.

معمولاً افراد مبتلا به اختلال پیکا نیازمند به مشاوره روان درمانی و حتی مصرف دارو برای کنترل و ترک عادت خود دارند و برخی از آن‌ها به سرعت به خوردن این نوع مواد غیرخوراکی پس از بهبود می‌پردازند.


یکی دیگر از گونه‌های بیماری وسواس همه چیزخواری، پیکا، سندرم وسواس کندن موی سر است که دربرخی گونه‌ها فرد مو‌های خود را خورده و در معده او گلوله‌ای از مو‌ها تشکیل می‌شود که می‌تواند منجربه خونریزی از معده و حتی مرگ فرد شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

3 کیلو پیچ و مهره و جواهر از شکم یک زن خارج شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
این بیماری اختلال روانی هست
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۴:۳۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
سه ساعت؟!!!
کاری نداره که شکم رو باز کنن پیچ و مهره رو بذاره جیبش برداره بره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
تو عکس همچی بود به غیر از پیچ و مهره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
پیچ و مهره خوردن بهتر از زدن حرفهایی هست که عواقب آن چنانی دارد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
پس بگو چرا پیج مهره گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
اللهم اشف کل مریض
بیچاره
آخرین اخبار