داودآباد استان مرکزی کانون تولید کفش‌های ویژه بانوان ایرانی

شهر کوچک داود آباد استان مرکزی کانون تولید پاپوش ویژه بانوان ایرانی در کشور است.

داودآباد استان مرکزی کانون تولید کفش‌های ویژه بانوان در ایران به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛کوچک شهر داود آباد استان مرکزی کانون تولید پاپوش ویژه بانوان ایرانی در کشور است که با تلاش وهمت جوانان در این شهر داود آباد شهرستان اراک هنر صنعت تولید کفش ویژه بانوان در این شهر احیا شده است.

داود آبادی رئیس شورای اسلامی شهر داود آباد  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: چندسالی بود که جوانان این شهر به دلیل نبود شغل به شهر‌های هم جوار مهاجرت می‌کردند، اما با احیای کارگاه‌های تولید کفش که از گذشتگان به جا مانده بود هم اکنون ۲۰۰ جوان به این شهر بازگشتند و مشغول به کارند.

داود آبادی افزود: هم اکنون این شهر به کانون تولید کفش‌های ویژه بانوان در ایران تبدیل شده و به طور میانگین روزانه تا ۱۲۰ جفت کفش درهر کارگاه این شهر تولید می‌شود.

وی افزود: ۱۵ کارگاه تولید کفش بانوان هم اکنون در این شهر فعال است که جلوگیری از مهاجرت جوانان و تامین نیاز بازار کفش کشور از اصلی‌ترین ویژگی‌های احیا این کارگاه هاست.

رئیس شورای شهر داود آباد همچنین از تولید صفر تا صد کفش در این کارگاه‌ها هم خبرداد و بیان کرد: از طراحی، برش کاری، دوخت، پرس تا قالب زنی همه در این کارگاه‌های کوچک تولید می‌شود و تنها ورودی کارگاه‌ها مواد اولیه است.

تولید کنندگان کفش هم کمبود و گرانی مواد اولیه و فراوانی کفش‌های چینی در بازار مصرف را از جمله مشکلات صنفی خود عنوان کردند.

سالانه تا ۵۰ هزار جفت کفش در ۱۵ کارگاه شهر داود آباد تولید می‌شود.

انتهای پیام/ج

رونق تولید کفش در کارگاه‌های شهر کوچک داود آباد استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.