معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

هرگاه به پول نفت رسیدیم هویت خود را فراموش کردیم/ باید بتوانیم اسباب بازی‌های ایران را تجاری کنیم

ستاری گفت: هر وقت به پول نفت رسیدیم هویت خود را فراموش کردیم، این پول سبب فراموشی بسیاری از صنایع دستی‌ شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است با اشاره به مولفه قدرت نرم کشورها گفت: در کشوری مثل ایران که دارای تاریخ پنج هزار ساله است باید بتوانیم اسباب بازی‌ها را تجاری کنیم.
 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: چه مشکلی وجود دارد که کودکان ما از اسباب بازی خارجی‌ها استفاده می‌کنند اما در حوزه صنایع دستی هنوز در رتبه خوبی قرار داریم.

پول نفت باعث فراموشی صنایع دستی شد

وی با بیان اینکه هر وقتی به پول نفت رسیدیم هویت خود را فراموش کردیم، اظهار کرد: این پول سبب فراموشی بسیاری از صنایع دستی‌ شد و دانشگاه ها کاری در این حوزه نکردند و صنعت ما به سمت صنایع دستی نرفته است

ستاری با اشاره به مشکلات صنایع دستی گفت: باید به صنایع دستی برگردیم و این امر از طریق هویت نرم این کار امکان پذیر است. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به عملکرد نهاد دولتی برای کمک به نوآوری گفت: در معاونت علمی به دنبال پیدا کردن حلقه های مفقوده هستیم تا به کمک آنها به نوآوری برسیم و یک ستاد خاص برای راه اندازی این موضوع وجود دارد؛ اکنون شرکت‌های تولید کننده اسباب بازی از طریق برنامه شرکت های خلاق حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه با پول نفت نمی‌توان انتظار نوآوری داشت گفت: اسباب بازی بسیار و اینکه انتظار داشته باشیم که کودکان ما با اسباب بازی های ساخته شده با پول نفت بازی کنند اشتباه است.

ستاری با اشاره به محصولات ساخته شده در این نمایشگاه اظهار کرد: این جشنواره نمونه بارز ساخت محصولات در داخل است و این فرهنگ و مبارزه نرم راهی برای معرفی کشورمان است.

انتقال هویت ایرانی به کمک اسباب بازی‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در باره فناوری گفت: اکنون فضای خوبی برای ترویج فرهنگ ایرانی از طریق اسباب بازی‌ها وجود دارد و همچنین به کمک آنها می‌توان به موفقیت های بسیاری دست یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار