وزیر علوم، فناوری وتحقیقات:

جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجویان، قدیمی‌ترین جشنواره ملی دانشگاهی است

وزیرعلوم، فناوری وتحقیقات گفت:دانشجویان باید به دنبال رشد خلاقیت‌ها در زمینه قرآن پژوهی و افزایش فهم قرآن در دانشگاه‌ها باشند.

جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجویان، قدیمی‌ترین جشنواره ملی دانشگاهی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  منصور غلامی وزیرعلوم، فناوری وتحقیقات در آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این جشنواره به دنبال قدردانی و حفظ امانت پیامبر (ص) است؛ که فرمود: ثقلین که همان قرآن و عترت است را برای شما به جای می‌گذارم، لذا نام این جشنواره به نام قرآن و عترت، بزرگداشت امانت پیامبر (ص) است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در توضیح دلیل بعثت خویش فرمود: مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی را به اتمام برسانم افزود: مسلمین به عنوان پیروان دین اسلام باید این نکته را به خاطر داشته باشند که هر کاری تحت نام شریف دین اسلام و شیعه صورت می‌گیرد باید با رعایت چارچوب اخلاقی آن باشد.

وزیر، علوم فناوری و تحقیقات گفت: اگر ما اخلاق را بین خود و جامعه و دنیا به عنوان بزرگترین دستاورد دین اسلام گسترش دهیم، به هدف غایی اسلام و عالم گیر شدن آن خواهیم رسید.

غلامی با بیان اینکه وزارت علوم و مجموعه حوزه معاونت فرهنگی با ظرفیت‌هایی که دارد، به دنبال زمینه سازی برای رشد فضایل دینی در سایه قرآن و الگو‌های عترت پیامبر (ص) است؛ افزود: وزارت علوم به دنبال رشد خلاقیت‌ها در زمینه قرآن پژوهی و افزایش فهم قرآن است و این فعالیت‌هایی که به صورت داوطلبانه بین دانشجویان به شکل کانون‌های قرآن و عترت صورت می‌گیرد موجب علاقه بیشتر جوانان به قرآن می‌شود که نمود آن در این نشست‌ها دیده می‌شود.

در ادامه دبیر سی و سومین جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجویان سراسر کشور نیز گفت: از مشارکت ۳۰۰ هزار دانشجو از تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی کشور در مراحل استانی و منطقه‌ای تنها، هزار و ۱۷۱ دانشجو به سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان راه یافتند.

رشید جعفرپور افزود: در پایان جشنواره از ۱۲۰ دانشجو برگزیده تجلیل می‌شود که ۴۸ نفر از این تعداد در رشته‌های پژوهشی، ادبی و هنری امروز مشخص و تجلیل شدند و بقیه در بخش آوایی و معارفی در مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند.

سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور به مدت دو روز در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام//م. ن



افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.