اورسجی: تفاهمنامه‌های خوبی با سایر فدراسیون‌های ورزشی به امضا رسانده ایم

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان گفت: در راستای برنامه‌های راهبردی فدراسیون کبدی گام‌های مهمی را بر داشته ایم و یکی از استراتژی‌های اصلی ما بحث توسعه همگانی این رشته است.

عباس خواجه اورسجی رئیس فدراسیون کبدی کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ی تفاهمنامه اخیر این فدراسیون با فدراسیون‌های سایر رشته‌های ورزشی اظهار کرد: در راستای برنامه‌های راهبردی فدراسیون کبدی کشورمان گام‌های مهمی را بر می‌داشته ایم و یکی از استراتژی‌های اصلی ما بحث توسعه همگانی این رشته است. در مجامع انتخاباتی فدراسیون ها، چهار نهاد هستند که اثر گذارند و حق رای دارند از جمله آموزش و پرورش، فدراسیون دانشگاهی، ورزش کارگری و ستاد کل نیرو‌های مسلح، که این چهار نهاد بسیار مهم هستند و می‌توانند به توسعه یک رشته‌ی ورزشی بسیار کمک کنند. همکاری با این نهاد‌ها کمک بسیار بزرگی به ما می‌کند.

همکاری با آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد

رئیس فدراسیون کبدی در ادامه گفت: طبق رصد اطلاعاتی، فهمیدم پتانسیل‌های خوبی در این چهار نهاد وجود دارد و این نهاد‌ها می‌توانند در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله کبدی کمک‌های خیلی خوبی به ما بکنند و اثر گذار باشند.

در سال‌های گذشته با ستاد نیرو‌های مسلح به واسطه‌ی حضور تیم رعد پدافند هوایی ارتش در لیگ کبدی ارتباط‌های خوبی را داشتیم و این ارتباطات را بیشتر و یک دوره مسابقات چهارجانبه برای ارتش در سال ۹۷ برگزار کردیم، یک تفاهمنامه هم با ستاد کل نیرو‌های مسلح (ارتش) به امضا رساندیم.

او تصریح کرد: در ادامه سراغ اداره آموزش و پرورش رفتیم که این نهاد بسیار زیاد برای ما حائز اهمیت است. با نظری که حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی و همچنین مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش داشتند، رشته کبدی به جمع سایر رشته‌هایی که در ورزش مدارس حضور دارند راه پیدا کرد که این اتفاق نقطه‌ی عطفی در ورزش کبدی کشور است؛ و در بخش توسعه‌ی همگانی و استعدادیابی کمک‌های فراوانی به فدراسیون کبدی کشور خواهد کرد.

او در ادامه افزود: در مراحل آخر هستیم تا بتوانیم کلاس‌های کبدی را در استان‌های مختلف کشور برگزار کنیم و انشاالله در بهمن ماه سال جاری و در دهه فجر مسابقاتی را در این سطح برگزار خواهد شد.

اورسجی درباره‌ی همکاری با فدراسیون ورزش کارگری تصریح کرد: قشر وسیعی از مردم ما در بخش کارگری فعالیت می‌کنند، که این افراد بسیار زحمتکش هستند و فدراسیون کارگری نشان داده که در چندین رشته‌ی ورزشی فعالیت‌های خوبی را دارد. ما هم تصمیم گرفتیم با جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری تفاهمنامه‌ای را به امضا برسانیم. رمضی دید وسیعی نسبت به رشته کبدی دارد و قصد داریم کلاس‌های آموزشی برای کسانی که علاقه‌مند به مربی گری و داوری در این رشته هستند به صورت رایگان برگزار کنیم و رمضی قول داده است تا پایان سال ۹۷ یک دوره مسابقات کبدی در بخش کارگری برگزار کند.

گزینه‌های خوبی برای هدایت تیم ملی مردان داریم

عباس اورسجی درباره انتخاب وضعیت کادرفنی تیم ملی کبدی ایران گفت: ما در بحث سرمربی گری تیم ملی کبدی گزینه‌های خیلی خوبی را داریم. قبل از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تیم‌های لیگ ستارگان هندوستان نگاه ویژه‌ای به غلامرضا مازندرانی داشتند و از قبل برای به خدمت گرفتن او برنامه ریزی کرده بودند؛ و تیم مازندرانی در لیگ ستارگان هندوستان صدر نشین است و این نشان می‌دهد که او مربی بسیار خوبی است علاوه بر مازندرانی ۲ تن از بازیکنان خوب کشورمان هم در این تیم حضور دارند.

او در ادامه بیان کرد: ما با توجه به کمیته فنی که در فدراسیون داریم مقرر کرده ایم قبل از برگزاری مسابقات مهم بین المللی از جمله مسابقات جهانی، آسیایی و یا المپیک مربی‌های ملی خودمان را با توجه به فعالیت‌هایی که دارند انتخاب می‌کنیم. مربیانی مانند: مازندرانی، شعبانی و... از گزینه‌های هدایت تیم ملی کبدی هستند، اما شانس مازندرانی برای سرمربی شدن بیشتر از سایر گزینه‌ها است.


بیشتر بخوانید: چرا وضعیت کادرفنی تیم ملی کبدی مردان مشخص نمی‌شود؟

مازندرانی: آرزوی هر ورزشکاری است که در لیگ کبدی هند حاضر شود

خواجه اورسجی: پس از سال‌ها به سلطه هند در کبدی پایان دادیم


انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون کبدی کشورمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار