دومین دوره کارسوق قطبی مهندسی ژنتیک ویژه دانش آموزان پایه هشتم و نهم کرمانشاه

دومین دوره کارسوق قطبی مهندسی ژنتیک ویژه دانش آموزان پایه هشتم و نهم مدارس استعداد‌های درخشان با شرکت ۱۵۰ دانش آموز و مربی از استان‌های همدان، ایلام و کرمانشاه به مدت دو روز در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : کشور‌هایی که حوزه تعلیم و تربیت را در اولویت پیشرفت جامعه خود قرار داده‌اند در علم و صنعت پیشرفت چشمگیر داشته و به همین واسطه موجب رفاه و پیشرفت اقتصادی جامعه خود شده‌اند.

وی گفت : در حوزه دانشگاه تا حدودی مباحث‌مان کلاسیک است و رابطه آموزشی استاد و دانش آموز یا دانشجو یک طرفه است که این موضوع باید به سمت تحقیق، پژوهش و فناور محوری کاربردی، سوق داده شود.

وی با ابراز ناراحتی از گرایش ۶۰ درصد از دانش آموزان به رشته‌های تجربی گفت:، اما گرایش به رشته‌های ریاضی و علوم انسانی و سایر رشته‌ها در مجموع ۴۰ در صد است که این روند با تلاش همکاران حوزه متوسطه در آموزش و پرورش استان در حال بهبود است.

این استاد دانشگاه با اشاره به بیکاری در سطح جامعه نسبت به سوق دادن گرایش دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و ریاضی و انتخاب رشته مبتنی بر نیاز‌های جامعه تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: دانش آموزان ما باید استعداد یابی شوند و در جهت آن استعداد‌ها انتخاب رشته و ادامه تحصیل دهند، اگر می‌خواهیم جامعه‌ای موفق داشته باشیم باید نسبت به شکوفایی خلاقیت در دانش‌آموزان‌مان اهمیت ویژه قائل شویم، آن‌ها را خلاق بار بیاوریم

این مقام مسؤول در بخش دیگر افزود: این کارگاه‌های آموزشی که به عنوان کارسوق مهندسی ژنتیک در حال برگزاری است نمونه‌ای از تلاش برای کشف شکوفایی استعداد‌های نهفته دانش آموزان و پرورش آن‌ها است.

در ادامه قاضی رییس پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی گفت : دانشگاه‌های ما از آموزش و پژوهش محور به سمت فناور محور می‌روند که این حرکت خوبی در راستای ارتقای علم و صنعت در جامعه است و باید ترتیبی اتخاذ شود که بتوانیم علم را به ثروت تبدیل کنیم.

علی مرادی رییس اداره استداد‌های درخشان آموزش و پرورش استان نیز ضمن تشریح برنامه و اهداف آموزشی این دوره از کارگاهها، به تشکیل گروه‌های ۴ نفره دراین کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هدف ما بلند مدت‌تر از این دو روز کارگاه است و ما انتظار داریم دانش آموزان بتوانند با مربیان خود ارتباط داشته باشند و سؤالات و ابهامات خود را بر طرف سازند.

در پایان عزیز خانی نماینده ستاد توسعه زیست فناوری گفت : ما باید دانش آموزان‌مان را در حل مشکلات و کشف و نو آوری کمک و هدایت تحصیلی کنیم و خلاقیت آن‌ها را کشف و بر روی خلاقیت و نو آوری‌های آن‌ها برنامه ریزی و سرمایه گزاری کنیم و از علم در مسیر کارآفرینی و اشتغال بهره گیریم .

 

 

انتهای پیام/د

دانش آموزان باید با استعداد یابی در جهت استعداد‌ها انتخاب رشته و ادامه تحصیل دهند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار