کالج اپتیک و فوتونیک در دانشگاه فلوریدای مرکزی یک پارچه قابل شستشو اختراع کرده است که رنگ‌هایش تغییر می‌کند.

پارچه‌ تغییر رنگ دهنده، اختراع جدید دانشمندان +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تصور کنید یک کیف داشته باشید که با هر لباسی که می‌پوشید هماهنگ شود. کالج اپتیک و فوتونیک (CREOL) یک پارچه جدید اختراع کرده است که می‌تواند به راحتی و با سرعت بالا تغییر رنگ دهد.

پارچه تغییر رنگ دهنده این کار را توسط جریان الکتریکی که از یک سری باتری منتشر می‌شود، انجام می‌دهد. بیشتر پارچه‌های تغییر رنگ دهنده از چراغ‌‌های LED استفاده می‌کنند اما این پارچه این گونه نیست و این وجه تمایز این محصول با دیگر موارد مشابه است.

دکتر ایمن اواردی،  استاد اپتیک و فوتونیک در UCF می‌گوید: « با این که لباس‌ها در طول هزاران سال تغییر کرده اند اما ساختار پایه الیاف و نخ‌های نساجی در طی زمان یکسان مانده است. درضمن پارچه‌های دیگری که در بازار به نام تغییر رنگ دهنده عرضه می‌شوند روی عواملی مانند نور خوشید یا گرمای بدن تکیه دارند تا تغییر رنگ را منتشر کنند. توانایی‌های دستگاه‌های الکترونیک دائما در حال افزایش است و ما همیشه بیشتر از گذشته از اپل انتظار داریم، پس دلیل به روز نشدن پارچه‌ها چیست؟»

این پارچه‌ها توسط یک نرم‌افزار در گوشی شما کنترل می‌شوند. شما به کمک این نرم‌افزار می‌توانید رنگ و پترنی که می‌خواهید بر روی پارچه شما ظاهر شود را انتخاب می‌کنید و به سرعت آن اتفاق می‌افتد. در نمونه اولیه کیف‌های ساخته شده با استفاده از پارچه تغییر رنگ دهنده تنها می‌توان تغییر رنگ نوارها را مشاهده کرد؛ البته این خود یک پیشرفت چشمگیر است ولی باید توسعه پیدا کند. این شرکت امید دارد که در آینده‌ای نه چندان دور بتواند الگوهای بیشتری به پارچه‌هایش اضافه کند. توسط این تکنولوژی حالا شما می‌توانید طرح و رنگ لباس بعدی خود را از گوشی تلفن همراهتان کنترل کنید.

در ادامه فیلمی از این پارچه جالب را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر


انتهای پیام/

پارچه‌هایی که تغییر رنگ می‌دهند

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار