رئیس محیط زیست مشگین‌شهر:

۳۰ قلاده خرس قهوه‌ای نادر در مشگین‌شهر شناسایی شد

رئیس محیط زیست مشگین‌شهر گفت: حدود ۳۰ قلاده خرس قهوه‌ای نادر در منطقه زیست محیطی این شهرستان شناسایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، یوسف محمدی رئیس محیط زیست مشگین‌شهر گفت: طبق برآورد‌های انجام شده جمعیت خرس قهوه‌ای در مشگین‌شهر به حدود ۳۰ قلاده می‌رسد و با توجه به اینکه این جاندار از حیوانات محافظت شده می‌باشد، لازم است اهالی بومی منطقه همکاری‌های لازم را در صیانت از این گونه ارزشمند جانوری انجام دهند.

به گفته وی از جمله مهمترین گونه‌های حیات وحش شهرستان مشگین‌شهر شغال، خرگوش، گراز وحشی، سمور سنگی، کل و بز و خرس قهوه‌ای می‌باشند.

رئیس محیط زیست مشگین‌شهر با بیان اینکه سارگپه، عقاب طلایی، چکاوک، پرستو، انواع کبک، زاغ، پرنده زنبورخوار، هدهد و چلچله از گونه‌های پرندگان شهرستان مشگین‌شهر هستند؛ اضافه کرد: صیانت از محیط زیست یک وظیفه عمومی بوده و مشارکت همگانی را می‌طلبد.

وی در خصوص برنامه‌های صیانتی از گونه‌های نادر منطقه تاکید کرد که به منظور جلوگیری از تعارض انسان با حیات وحش و کاهش صدمات و خطرات جانی برای کوهنوردان و گردشگران و این گونه‌ها و نیز آبگرم‌های دامنه سبلان و تقویت حصار امنیتی و پاکسازی محوطه محدوده آبگرم‌ها به شعاع دو کیلومتر به دلیل حضور حیات وحش جهت تغذیه از زباله‌های پراکنده فنس کشی ضروری است.

محمدی افزود: افزون بر وجود تعداد زیادی از واحد‌های کشاورزی و دامداری سطح شهرستان مشگین‌شهر بالغ بر ۷۵ واحد صنعتی و خدماتی در حوزه کشتارگاه‌های صنعتی طیور، رب سازی و کبریت سازی به صورت مداوم مورد پایش کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی زیست محیطی برای دهیاران و اعضای شورا‌های بخش تابعه و ارائه بروشور‌های زیست محیطی به منظور ممنوعیت شکار و واجرای نهضت پاکسازی در شهر و روستا‌های تابعه خبر داد و اضافه کرد: در سطح مدارس نیز به منظور افزایش انگیزه دانش‌آموزان کلاس‌های محیط‌بانی برگزار می‌شود.

 

منبع:مهر

 

انتهای پیام/ی

 

خرس های نادر در مشگین شهر

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار