رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنستانتره گندله و آهن اسفنجی در بیجار

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت کردستان از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنستانتره گندله یک میلیون تنی معدن صبانور و ۳۰۰ هزار تنی کیمیا معدن تا یک ماه آینده در شهرستان بیجار خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد دره‌وزمی شامگاه شنبه در کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان که با حضور معاون استاندار کردستان و جمعی از مدیران کل استان و شهرستانی در سالن شهدای گمنام فرمانداری بیجار برگزار شد، گفت:ما باید داشته‌ها را حفظ و به واحد‌هایی که نیازمند کمک برای ارتقا یا واردشدن فاز تولیدی هستند، کمک کنیم.

وی افزود:  حفظ جریان تولید باید در استان کردستان در دستور کار باشد، حتی اگر در یک واحد تولیدی یک نفر اشتغال دارد و مشغول تولید و کار است باید حمایت شود.

دره‌وزمی بیان کرد: حفظ جریان تولید یعنی واحد تولیدی که با بانک مشکل دارد باید در لحظه و بدون نامه‌نگاری مشکلش رفع شود که در نگاه کلی حمایت از واحد‌هایی که با مشکل مواجه هستند همان حفظ جریان تولید است.

وی در ادامه گفت: مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار نباید غافل از حمایت از تولید و حفظ جریان تولید باشد و نبض تمامی واحد‌های صنعتی باید در دست رییس اداره مربوطه ما باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در استان و در شهرستان بیجار متناسب با ظرفیت‌های موجود کار‌های خوبی انجام شده است در چند سال اخیر با خام‌فروشی معادن مبارزه کرده و راهمان را در این راستا تعریف کرده‌ایم.

وی به بحث زنجیره فولاد در شهرستان بیجار اشاره و بیان کرد: فاز اول این مهم با کنستانتره گندله یک میلیون تن توسط معدن صبانور و ۳۰۰ هزار تن توسط کیمیا معدن آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: جواز توسعه کیمیا معادن «۵۰۰ هزار تن» داده شده است.
وی گفت: گندله یک میلیون تنی صبانور فنس‌کشی در این هفته آغاز و حداقل تا ۲۰ روز آینده عملیات اجرایی آن به جد آغاز خواهد شد.

دره‌وزمی بیان کرد: جواز واحد دوم گندله به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن توسط کیمیا معادن در حال صدور است و محل اجرایی آن نیز مشخص خواهد شد.

وی گفت: ناحیه صنعتی حسن آباد یاسوکند چندین سال است هیچ متقاضی برای سرمایه‌گذاری نداشته و دارای ظرفیت بالقوه‌ایی است که در حال از بین رفتن است و ما برآنیم که این مکان را به یک ناحیه صنایع معدنی تبدیل کنیم و گندله کیمیا معادن به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در آنجا انجام و استقرار یابد.

وی به عملیات اجرایی آهن اسفنجی بیجار به ظرفیت ۸۰ هزار تن اشاره و بیان کرد: عملیات اجرایی آهن اسفنجی در محل زاغه فولاد به زودی در بیجار آغاز به کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: برای آغاز به کار آهن اسفنجی کلنگ‌زنی نخواهیم کرد چرا که گندله صبانور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور استاندار کلنگ‌زنی شد و اعلام کردیم این مهم به منزله کلنگ‌زنی آهن اسفنجی است.

دره‌وزمی افزود: فضای مجازی دیار گروس در راستای آغاز به کار آهن اسفنجی صبورتر باشند چرا که آغاز به کار این مهم به این سادگی‌ها نیست و مراحلی نیز برای اتمام کار در پیش دارد.

وی گفت: فعالیت‌های فضای مجازی و فعالان این عرصه باید مولد و مشوق امور بوده و شتاب‌زده اظهارات خود را بیان نکنند بلکه تمام تلاششان در راستای جذب سرمایه‌گذار باشد.

انتهای پیام/م

جواز واحد دوم گندله به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در حال صدور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.