در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جشنواره اقوام ایرانی در دانشگاه شریف برگزار می‌شود/ برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی در آذر ماه

نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی در دانشکده هنر دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

محمد انشایی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی در دانشکده هنر دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۶ آبان ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در حقیقت بخش فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف از ما برای برپایی جشنواره اقوام ایرانی کمک خواست. این جشنواره که نمونه‌ای از تولیدات استان‌های مختلف به همراه سوغاتشان را در معرض دید عموم قرار می‌دهد، تا سی ام آبان ماه ادامه خواهد داشت. یکی دو نمونه چادر عشایری نیز در این جشنواره مستقر شده‌اند؛ البته تعداد محدود این چادر‌ها به دلیل نبود فضای کافی بود.

وی افزود: جشنواره اقوام ایرانی با هدف فرهنگسازی و آشنا شدن دانشجویان و اساتید با فرهنگ اقوام مختلف ایران برگزار شده است و ما با رویکرد اقتصادی به آن نگاه نکردیم. غرفه‌ها کاملاً تعاملی و با قیمت‌های مناسب واگذار شده‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: گذشته از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی، ما درصدد استقرار تعدادی از صنعتگران در فضای کارگاهی هستیم که در منطقه ۱۷ شهرداری تهران قرار دارد. این فضا به صورت مغازه است، اما ما آن را تبدیل به کارگاه می‌کنیم زیرا می‌خواهیم کاربری مغازه نداشته باشد. بعد از فراخوانی که داده می‌شود، حدود ۱۴ صنعتگر به صورت رایگان در این فضا اسکان داده می‌شوند.

انشایی تصریح کرد: یک نمایشگاه صنایع دستی برای استان تهران نیز در آذر ماه برگزار خواهد شد. هم‌اکنون مشغول جانمایی مکان مناسب برای این نمایشگاه هستیم تا نمایشگاه سراسری مان را هم در محل مناسبی برگزار کنیم. البته اگر مکان مناسبی پیدا نشد، پس از نامه‌نگاری برگزاری نمایشگاه را به دی ماه موکول می‌کنیم. به هر حال این نمایشگاه سراسری به میزبانی استان تهران و با مشارکت ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اسکان 14 صنعتگر در منطقه ای از تهران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار