با همکاری قوه قضاییه؛

سامانه «تصمیم» راه اندازی شد

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: سازمان بهزیستی با همکاری قوه قضاییه سامانه تصمیم(طرح کنترل و کاهش طلاق) را راه‌اندازی کرد.

سامانه تصمیم راه اندازی شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران در مراسم رونمایی و آغاز به کار سامانه تصمیم (طرح کنترل و کاهش طلاق) که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و در راستای عملیاتی کردن تقسیم کار ملی، در سطح استان تهران سازمان بهزیستی با همکاری قوه قضاییه سامانه تصمیم را طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه ما این سامانه را به گونه‌ای طراحی کردیم که صاحبنظران و دستگاه‌های مختلف در مسائل گوناگون با ما همکاری داشته باشند، افزود: این طرح دارای اهداف عمومی و اختصاصی برای ما است.

بیات نژاد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با سازمان برنامه و بودجه در خصوص طرح کنترل و کاهش طلاق، تصریح کرد: جلساتی با موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، طلاق و ساماندهی کودکان خیابانی برگزار و طرح‌هایی نیز در این جلسات تصویب شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: افزایش کیفیت زندگی و سلامت ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با ازدواج و نهادینه سازی ازدواج در گروه‌های مختلف از جمله اهداف این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه احساس رضایتمندی زوجین از زندگی خانوادگی و افزایش دانش افراد برای استمرار زندگی و توانمندسازی آن‌ها برای انتخاب همسر از دیگر اهداف این طرح هستند، افزود: طرح کنترل و کاهش طلاق نقش چشمگیری در برگزاری جلسات مشاوره برای زوجین در پیشگیری از همسرآزاری و کاهش خشونت خانگی و آزار جنسی دارد.

بیات نژاد با بیان اینکه قصد داریم تا با استفاده از سامانه «تصمیم» و اجرای این طرح این پیامدهای منفی را به حداقل برسانیم، ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال سه هزار و ۸۰۰ پرونده مشاوره رسیدگی شده و با انجام مشاوره 8.5 درصد از این پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: این طرح قرار است همه گروه‌های جامعه را شامل شود. لازم به ذکر است که در سطح اول این طرح، پیشگیری اولیه صورت خواهد گرفت، اما بیشترین مخاطبان این طرح نوجوانان و به ویژه نوجوانان دوره دوم متوسطه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار