نظری: ارتقا رنکینگ جهانی بازیکنان، یکی از راه‌های کسب سهمیه المپیک است

دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: برای ارتقا رنکینگ جهانی بازیکنان، نفرات برتر تیم ملی باید به رقابت‌های مختلف و مهم دارای امتیاز اعزام شوند.

محمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره  رقابت های بلاروس بیان کرد: در مسابقات بلاروس نیما عالمیان تا مرحله شانزدهم برتر صعود کرد  و به رقابت پرداخت اما در نهایت شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد. بازیکنان باید در تورهای جهانی شرکت کنند و در هر مرحله ای که حضور داشته باشند کسب امتیاز می کنند. نیما عالمیان سه مرحله از مسابقات بلاروس  را شرکت کرد که بر روی رنکینگ این بازیکن  تاثیر مثبت خواهد گذاشت. عالمیان در این سطح  مسابقات توانایی دارد که بتواند مدال کسب کند ولی سایر رقبا بسیار قوی عمل خواهند کرد و همه تلاششان را برای کسب مدال می کنند. حضور قهرمانان اصلی  تیم ملی در میادین مهم بر روی سبک و نتایج بازیکنان تاثیری مهمی خواهد داشت. چنانچه شاهد بودیم قبل از بازی های آسیایی جاکارتا، بازیکنان ملی را به چند رقابت مهم اعزام کردیم که توانستند چند رقابت را برنده شوند اما در نهایت حذف شدند. این حضور باعث درخشش بازیکنان و کسب مدال برنز پس از 60 سال توسط نوشاد عالمیان در بازی های آسیایی جاکارتا شد.

نظری : یکی از راه های کسب سهمیه المپیک ، ارتقا رنکینگ جهانی بازیکنان است

احمدیان و عباس دو مهره اصلی تیم ملی جوانان هستند

او گفت : امین احمدیان و امیر رضا عباسی ستون اصلی تیم ملی جوانان برای کسب مدال برنز تیمی جوانان جهان  بودند. این رقابت  دو هفته قبل از جاکارتا برگزار شد که به دلیل همزمانی با بازی های آسیایی جاکارتا کمتر منعکس شد. این دو جوان در اکثر میادین بین المللی از جمله المپیک جوانان آرژانتین  حضور داشتند . حضور در مسابقات مختلف به بازیکنان جوان ما کمک کرد که در قهرمانی جوانان آسیا در بازی مقابل کره نایب قهرمان دوره گذشته با برد 3 بر 2 برای اولین بار  روی سکو قرار بگیرند . هدف از اعزام بازیکنان به مسابقات افزیش آمادگی جسمانی و روانی آن ها است.

کسب سهمیه المپیک 2020  بسیار دشوار است

دبیر فدراسیون تنیس روی میز اظهار کرد : هدف گذاری فدراسیون تنیس روی میز برای تیم ملی بزرگسال تیم ملی در  کوتاه مدت  ، حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان 2019 اردیبهشت ماه سال آینده در مجارستان است  که به صورت انفرادی و دو نفره برگزار می شود . هدف والاتر دیگر کسب سهمیه المپیک 2020 است که شرایط نسبت به سال های قبل دشوار شده است و تعداد سهمیه ها کمتر است. یکی از مسیر های کسب سهمیه المپیک ، ارتقا رنکینگ بازیکنان است . ما در سال 2020 قهرمانی جهان تیمی را در پیش خواهیم داشت . در سال 2018 توانستیم در قهرمانی جهان به دسته برتر صعود کنیم و هدف ما حفظ و ارتقا جایگاهمان در دسته برتر قهرمانی جهان است. برای ظهور این هدف باید بازیکنان نخبه را به بازی های بین المللی اعزام کنیم  تا ارتقا رنکینگ داشته باشیم و توانایی مبارزه با نخبگان سایر کشور ها را کسب کنند.

نظری : یکی از راه های کسب سهمیه المپیک ، ارتقا رنکینگ جهانی بازیکنان است

مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا از امتیاز بالایی برخوردار است

همچنین در شهریور ماه سال آینده قهرمانی بزرگسالان آسیا در اندونزی را در پیش داریم . این مسابقه امتیاز بسیار بالایی برای کسب سهمیه المپیک 2020 دارد . در حا ل حاضر، تیم ملی یک دست و  خوبی داریم . اگرچه با شرایط مالی کنونی ، برنامه ریزی های ما بسیار محدود تر خواهد شد و ما باید با تعداد کمتری به مسابقات اعزام شویم ما  تمام تلاش فدراسیون بر این است که نخبگان را در بخش بانوان و آقایان را اعزام کند و حمایت های مالی لازم را از بازیکنان داشته باشد.

برای اولین بار تیم ملی جوانان در بین 16 تیم برتر جهان به  رقابت می پردازند

نزدیک ترین مسابقه برای تیم ملی جوانان ،قهرمانی جوانان جهان استرالیا است و برای اولین بار است که ایران با ترکیب کامل در بین 16 تیم برتر جهان جوانان  به رقابت می پردازد. جوانان ایران در تاریخ 9  آذر به این رقابت اعزام خواهند شد. این مسابقات به صورت انفرادی ، تیمی و دو نفره برگزار می شود. بیش از  یک ماه است که بازیکنان پسر ما در اردو تیم ملی به سر می برند و تعدادی از بازیکنان بزرگسال ما در حال  کمک به تیم ملی جوانان هستند.  امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی در این بازی ارائه دهیم.

نظری : یکی از راه های کسب سهمیه المپیک ، ارتقا رنکینگ جهانی بازیکنان است

بازیکنان  اصلی بانوان به رقابت ها اعزام می شوند

در بخش بزرگسالان بانوان  ندا شهسواری و مهشید اشتری دو نفر برتر رنکینگ جهانی ، 13 آذر ماه عازم فنلاند می شوند . صبا صفری و پریناز حاجیلو دو بازیکن دیگر تیم ملی هم احتمالا به مجارستان یا چک اعزام خواهند شد. در بخش جوانان دو نفر برتر در مسابقات  بحرین یا چک شرکت خواهند کرد. البته این اعزام ها بستگی به شرایط مالی دارد و فدراسیون  برای همگام سازی با سیاست های وزارت ورزش و جوانان از تعداد اعزام ها کاسته می شود.  

کیوانی در کمپ آموزشی فدراسیون جهانی در آلمان حضور دارد

نظری درباره کیوانی سرمربی تیم ملی بانوان بیان کرد: کیوانی در کمپ تمرینی آموزشی تحت نظر فدراسیون جهانی در آلمان برگزار می شود ، حضور دارد . در صورت موفقیت آمیز بودن حضور این مربی و قبولی در سنجش های سخت فدراسیون جهانی، او می تواند  همکاری مستمری با بخش هوپس فدراسیون‌جهانی داشته باشد. همچنین کیوانی  به عنوان کمیته استعداد یابی بسیار موثر عمل کردند و در این پست به کار خود ادامه خواهند داد. تیم ملی بزرگسالان در حال حاضر زیر نظر ایرامنش به تمرین  می پردازد و در صورت لازم در ادامه کار از گزینه های داخلی و خارجی استفاده خواهیم کرد.

لیگ برتر امسال تنیس روی میز از پویایی و جذابیت برخوردار است

نظری درباره لیگ برتر گفت: لیگ ایران از سال 71 به ریاست فدراسیون محمد مجدآرا راه اندازی شد. امسال بیست و هفتمین دوره لیگ برتر ایران است و فدراسیون تنیس روی میز مدعی است  که پس از فدراسیون فوتبال ،  قدیمی ترین لیگ برتر را دارد. در سال های مختلف بنا به شرایط مختلف فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشتیم. یکی از فضاهایی که بازیکنان انگیزه برا رقابت پیدا می کنند لیگ برتر است. تمام تلاشمان را کردیم که با برنامه ریزی های لازم تعداد تیم های حاضر در لیگ را افزایش دهیم. لیگ برتر از 29 آذر ماه تا اواسط اسفند ماه ادامه خواهد داشت. در لیگ آقایان ، رقابت ها  پس از سال ها با 9 تیم آغاز خواهد شد که به جز نیما عالمیان که در لیگ فرانسه حضور دارد تمام بازیکنان حتی جوانان نیز به لیگ جذب شده اند و در ادامه شاهد یک لیگ پویا و جذاب خواهیم بود. در لیگ امسال نوید شمس با 13 سال سن کم سن ترین بازیکن حاضر در لیگ است.

نظری : یکی از راه های کسب سهمیه المپیک ، ارتقا رنکینگ جهانی بازیکنان است

او افزود:  با توجه به در خواست فدراسیون ترکیه ، در لیگ امسال یک تیم منتخب از کشور ترکیه حضور دارد. در مقابل ما از این فرصت استفاده کردیم و اجازه حضور تیم منتخب بانوان کشورمان را در لیگ ترکیه گرفتیم. قرار است تیم منتخب بانوان در مرحله پلی آف با 8 تیم به رقابت بپردازند. همچنین لیگ برتر بانوان با 8 تیم آغاز به کارخواهد که امسال دانشگاه آزاد با تجربه  در لیگ تنیس روی میز تیم داری خواهد کرد.

کمپ مشترک ایران و قطر در رده سنی 8 تا 11 سال پسران

دبیر فدراسیون در پایان بیان کرد : در رده پایه تنیس روی میز اواخر آذر ماه میزبان بازیکنان پسر قطر 8 تا 11 سال خواهیم بود و یک کمپ مشترک در ایران  خواهیم داشت. پیش از این آذربایجان میزبان تیم ملی ایران در رده سنی  8 تا 11 بود. در ادامه این کشور شفاهی اعلام کرد که علاقه دارد در این کمپ حضور داشته باشد ولی هنوز نامه کتبی به ما ابلاغ نشده است.  همچنین با توجه به مسابقات هوپس دو نفر برتر تیم ملی انتخاب شده است و منتظر اعلام مکان مسابقات آسیا از سوی کنفدراسیون آسیا هستیم. امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت های لازم تمام نخبگان تنیس روی میز در هر رده سنی در هر رقابتی بهترینم نتیجه را کسب کند.


بیشتربخوانید: 

محسن شیشه گرها سرمربی هوپس شد

پایان کار نماینده تنیس روی میز ایران در المپیک جوانان

استعفای سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تکذیب شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.